خانه پارک بلزیز توسط معماران دیوید لیچ

با کار در چارچوب خانه موجود، ما به ماهیت تکه تکه ساخت و ساز معاصر علاقه مند شدیم تا به جای عناصر (بزرگتر) که آنها را نگه می دارند، بر قطعاتی که در کنار هم قرار می گیرند تأکید کنیم. به عبارت دیگر، تلاش کنید و اجازه دهید قسمت های ساکت تر بلندترین آواز را بخوانند.

ویلیام گرین، معمار پروژه، معماران دیوید لیچ

محصولات منتخب

احساس یک کف سنگی جامد در طبقه اول برای باورپذیری در زیر پا بسیار مهم بود، بنابراین تلاش برای یافتن بستری که آن توهم ساختگی را در یک طبقه معلق ایجاد می کرد، انجام شد. مهره لعاب که شیشه را در پنجره نگه می دارد از طریق رنگ تقویت می شود تا اهمیتی مغرضانه در قاب داشته باشد.

مشخصات

گسترش اتاق های عمومی در دو طبقه باعث می شود که هم باغ سطح پایین و هم نسبت های سخاوتمندانه سطح بالایی هر دو در پذیرش تجربه شوند. این سازماندهی متقابل همچنین اجازه می دهد تا ابهامی در شخصیت بین فضاهای نشیمن غیررسمی آشپزخانه و ناهار خوری در سطح پایین فشرده و رسمی بودن فضای نشیمن «سالن» جدید با ابعاد عمودی سخاوتمندانه آن وجود داشته باشد. مانند آپارتمان های اروپایی میلان در اواسط قرن، این خانه نه تاریخی است و نه مدرن، بلکه در عوض یک داستان مبهم است.

رنگ کنید
گرین کوچولو
انواع سفید، سفید/خاکستری و خاکستری
دیوارها و سقف ها
littlegreene.com

David Leech، کارگردان، David Leech Architects

ما احساس کردیم که اجازه دادن به این عناصر جزئی بیشتر جلوه می‌کند که می‌تواند به مواد یک بار غنی‌تر ببخشد، چیزی که ممکن است در اولین بازدید قابل برداشت نباشد، اما امیدواریم که ویژگی‌های خاص آنها آشکار شود و پس از بازگشت سوم یا چهارم از آن لذت ببریم.

بستر کف
زیرزمینی مشتری
سیستم SRT، تعویض اسکرید خشک تراکوتا
طبقه اول
jupiterunderfloorheating.com

در دهه 1950 پانسیون فروخته شد و در دهه 1970 به طرز وحشیانه ای به چندین آپارتمان تبدیل شد، یکی در هر طبقه. تغییر دهه 1970 خانه اصلی را از تزئینات و بسیاری از ویژگی‌های اصلی آن، احتمالاً برای سهولت تعمیر و نگهداری، از بین برد، در حالی که پلان دو طرفه اصلی اتاق‌های پذیرایی جلو و عقب را به ترتیبی سه‌جانبه با افزودن پنجره‌های فلزی جدید به شیروانی انتهایی تقسیم کرد. دیوار خانه اکنون به نسبت عمودی ویکتوریایی و در افقی مدرن بود.

David Leech، کارگردان، David Leech Architects

مشتری ما با تمایل به تبدیل دو واحد آپارتمانی که اخیراً خریداری کرده بود به یک خانه مجردی نزدیک شد. همکف پایین و همکف بالا از نظر فیزیکی به هم متصل نبودند، اگرچه بین آنها، بسیاری از ویژگی‌های خانه اصلی، از جمله بی‌درنگ بودن باغ طبقه پایین و سقف‌های بلند طبقه همکف، وجود داشت. آنها را به خانه کشاند.

هیچ ایده منحصر به فردی برای پروژه وجود ندارد، اما، مانند یک نقاشی آبرنگ، پروژه در لایه‌ها یا شستشوی ایده‌های کوچک ساخته شده است که به یکدیگر واکنش نشان می‌دهند و بر آخرین یا پیشنهاد بعدی تأکید می‌کنند. این ایده «گشتالت»، که توسط کاچیا دومینونی در ایتالیا یا ونچوری در آمریکا مورد حمایت قرار گرفت، ذاتاً ضد مدرن است و ما احساس حساسیت و هماهنگی بیشتری با بازسازی معاصر یک خانه تاریخی در یک منطقه حفاظت‌شده متمایز داریم.

27 بلزی کرسنت که در سال 1878 توسط ویلیام ویلت ساخته شد، یک خانه شهری بزرگ در انتهای تراس بود که آخرین بخش یک هلال گمانه زنی را در همپستد تشکیل می داد. حتی زمانی که ساخته شد، طرح کلاسیک منحط برای جمعیت اشراف شهری بسیار بزرگ و غیرمدیک تلقی می‌شد و تا سال 1901 از خانه به عنوان پانسیون برای طبقات هنری و روشنفکر منطقه استفاده می‌شد.

داده های پروژه

این پروژه به دنبال بازگرداندن یک «شبح» (همانطور که پیتر فیشلی تصور می‌کند) از طراحی کلاسیک است، نه از طریق معرفی مجدد تزئینات و چسب‌ها، بلکه از طریق توضیح فضایی با استفاده از عناصر/عناصر کلاسیک به روشی که به صراحت اشتباه می‌شود. ترجمه یا تکامل معاصر به این ترتیب استعاره‌های کلاسیک یک گذشته تاریخی ساختگی را در یک اصطلاح معاصر می‌پوشانیم. یک پورت-کوچر، ایوان، خرابه، پیش اطاق و پلکان جدید به عنوان «اشیاء انتقالی» معرفی شده اند. این عناصر میان اتمسفرهای مختلف خانه و مهمتر از همه، سازماندهی متقابل فضاهای نشیمن بین دو طبقه آپارتمان های از پیش موجود، واسطه می شوند.

آهن فروشی
FSB
FSB 1012 (طراحی شده توسط Hans Poelzig)
درها
fsb.org.uk



منبع

اتصال کفپوش
آردکس
دوغاب فلکس، رنگ ها و ضخامت های مختلف
ardex.com

در سایت شروع کنید نوامبر 2019
تکمیل سپتامبر 2021
مساحت ناخالص داخلی 126 متر مربع
معمار معماران دیوید لیچ
مشتری خصوصی
مهندس سازه کارگاه سازه
مشاور M&E ریچی + دافین
بازرس ساختمان تایید شده موافقت
طراح اصلی معماران دیوید لیچ
مشاور میراث فرهنگی دوریان کرون
طراحی کاشت ماریا کاناوان
نرم افزار CAD استفاده شده است ArchiCAD
CO سالانه2 انتشارات 31.8 کیلوگرم CO2/m2 (پیش بینی شده)
کربن تجسم یافته/کل زندگی 58 کیلوگرم CO2e/m2 (اجزای ساختاری)
عمر طراحی پیش بینی شده 50 سال

انتخاب های معمار

پوشش پودری
آرمورتکس
رنگ های مختلف RAL
مختلف

ما به اتصالات، تثبیت، چسبندگی، رنگ و قطعات پوشش علاقه مند بودیم. به عنوان مثال، ابتدا روی محل اتصال بین سنگ کف توضیح داده شد – رنگی بودن آن و چه رنگی. خواه آن را جدا کرده یا از هم جدا نگه داشته باشد. و در چه الگوی یا جهتی آن اتصال می تواند اجرا شود – سپس در مرحله دوم مشخصات سنگ فراوانتر.