دولت در حال “کاوش” معرفی اهداف کربن تجسم یافته است


در حالی که در سال گذشته اهداف تشدید شده‌ای را برای انتشار کربن عملیاتی تعیین کرد، بریتانیا هنوز به طور رسمی بر انتشار گازهای گلخانه‌ای که در حین استخراج، تولید و حمل و نقل مصالح ساختمانی و همچنین فعالیت‌های ساخت‌وساز در محل ایجاد می‌شوند، نظارت یا تنظیم نکرده است.

دولت اکنون گفته است که “کاوش” خواهد کرد که آیا باید اهداف کربن تجسم یافته تعیین شود یا خیر – اما هشدار داد که ابتدا به “پایه شواهد قوی” از “خط پایه فعلی” انتشار کربن تجسم یافته و پتانسیل برای کربن زدایی نیاز دارد.

در این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم که اهداف فعلی پیشنهاد شده توسط صنعت بر اساس حجم نمونه کوچک و نوع‌شناسی ساختمان محدود است. برای تعیین اهداف در تمام ساختمان‌های جدید، به پایگاه شواهد بیشتری نیاز است تا اطمینان حاصل شود که اهداف واقع‌بینانه، قابل دستیابی هستند و تمام بخش‌های صنعت را به سمت اهداف خالص ما سوق می‌دهند.»

دولت متعهد شده است که در مورد ابتکارات سیاستی برای کاهش کربن تجسم یافته در ساخت و ساز در سال 2023 مشورت کند. گفته است که این موارد می تواند شامل “اهداف کربن جغجغه ای” باشد – محدودیت هایی برای حداکثر انتشار کربن تجسم یافته که در طول زمان کاهش می یابد.

طرح‌های نوپا در پاسخ دولت به گزارش کمیته حسابرسی زیست‌محیطی (EAC) که در ماه مه منتشر شد، که از انفعال دولت در مورد کربن تجسم‌یافته انتقاد می‌کرد و توصیه‌هایی در رابطه با هر سه حوزه سیاستی ارائه شده توسط کمپین RetroFirst AJ ارائه می‌کرد، تشریح شده است.

دولت در جای دیگری در پاسخ ۲۹ صفحه‌ای خود اذعان کرد که ارزیابی‌های کربن کل عمر احتمالا نقش مهمی در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهند داشت و گفت که بررسی می‌کند که آیا ارزیابی کربن کل عمر را برای پیشرفت‌هایی با اندازه معین الزامی کند یا خیر. .

همچنین با EAC موافقت کرد که «برای ارزیابی مستمر کربن تجسم‌شده در سطح ساختمان، یک روش استاندارد محاسبه مورد نیاز است» و متعهد شد که «تأیید استانداردها، روش‌ها یا ابزارهای خاص برای ارزیابی کربن کل عمر را بررسی کند یا خیر». مناسب’.

دولت گفت که چارچوب سیاست برنامه‌ریزی ملی را بررسی خواهد کرد تا «اطمینان حاصل شود که به کاهش تغییرات آب و هوایی و سازگاری تا حد امکان کمک می‌کند» و کارهای جاری برای کاهش انتشار کربن از مصالح ساختمانی را تشریح کرد.

این شامل تشویق تولیدکنندگان به نظارت و افشای کربن جاسازی شده در محصولات خود، همکاری با تامین کنندگان فولاد و قراضه برای استفاده از پتانسیل بهبود بازار فولاد بازیافتی، و همچنین برنامه ریزی برای افزایش عرضه چوب داخلی است.

دولت همچنین در یک طرح بین‌المللی کربن‌زدایی عمیق صنعتی شرکت می‌کند که هدف آن ایجاد بازارهای جدید برای مواد صنعتی و ساختمانی کم کربن با هماهنگی افشای کربن تجسم‌یافته در سطح محصول است.

این طرح همچنین شامل اعضای آن، شامل هند، کانادا و آلمان، می‌شود که با محدودیت‌های کربن برای ورودی‌های فولاد و سیمان در پروژه‌های ساختمانی عمومی موافقت کنند و گزارش‌دهی کربن کل عمر را برای همه کارهای عمومی انجام دهند.



منبع