دو دانشگاه در میان برندگان جایزه معماری اسکاتلند RIAS 2023


این دو طرح – در دانشگاه های استرلینگ (Campus Central by Page/Park) و St Andrews (مرکز موسیقی Laidlaw اثر Flanagan Lawrence) افتخارات سالانه را در کنار پنج طرح دیگر دریافت کردند.

هیئت منصفه گفت پروژه مرکزی پردیس معماران پیج/پارک، شامل نوسازی و توسعه یک ساختمان موجود در دهه 1970، «اضافه‌ای شایسته» به محوطه پارک استرلینگ است که تجربه دانشجویی را ارتقا می‌دهد. و خانه مرکز هنر ماکروبرت.

در همین حال، ساختمان موسیقی فلانگان لارنس برای دانشگاه سنت اندروز توسط RIAS به دلیل ایجاد اولین مرکز موسیقی اختصاصی در پردیس در تاریخ 600 ساله آن مورد ستایش قرار گرفت.

ساختمان جدید یک چهارگوش جدید به عنوان امتداد چهارگوش سنت مریم قرن شانزدهم ایجاد می کند. هیئت منصفه گفت که “صمیمی” ارائه کرده است محل اجرا، فضای تمرین انعطاف پذیر، و یک مرکز ضبط با تکنولوژی بالا.

دیگر پروژه‌های برنده شامل کادیموس آن نیسبت، خانه جدیدی بود که از ویرانه‌های روستایی ایجاد شد. آیرشایر; یک خانه خود ساخت در جزیره اسکای توسط Duآlchas معماران (Half of Eleven); یک خانه خانوادگی “بسیار عجیب و غریب” در آرگیل و Bute توسط Denizen Works (چوب صد هکتار); و یک طرح اسکان توسط ایان پارسونز.

پیلمور هاوس، دفتر مرکزی جدید اپراتور زمین گلف عمومی St Andrews Links Trust توسط نیکول راسل استودیو، هفتمین طرح برنده بود.

منبع: دیوید باربور

Cuddymoss, Ayrshire توسط Ann Nisbet Studio

برندگان این افتخارات – که برای جوایز ملی RIBA در نظر گرفته می شوند – لیست بلند جایزه بهترین ساختمان RIAS Andrew Doolan در اسکاتلند را تشکیل می دهند که برنده آن در نوامبر مشخص می شود.

ریاست هیئت داوران جوایز RIAS امسال را سارا کسل، کارگردان IF_DO در کنار بن ادی از معماران موکسون، دنیس بنتز، بنیانگذار Bennetts Associates و الی مک کرون، مدیر میراث در Historic Environment اسکاتلند، بر عهده دارند.

قلعه گفت: سفر در اسکاتلند و بازدید از پروژه‌های فهرست نهایی جوایز RIAS 2023 بسیار لذت بخش بود. از خانه‌ها گرفته تا مراکز اجتماعی و مؤسسات آموزشی، پروژه‌هایی که ما بازدید کردیم، معماری با بالاترین کالیبر را به نمایش می‌گذارند – طراحی زیبایی، جزئیات دقیق، پایدار و نوآورانه.

آنها روشی را نشان می دهند که معماران اسکاتلندی به چالش های زمان ما، از بحران آب و هوا گرفته تا تنهایی و انزوای اجتماعی، پاسخ می دهند.

در بهترین حالت، اینها پروژه هایی هستند که نمی توانند در هیچ کجای دنیا باشند. آنها از تاریخ غنی معماری اسکاتلند استفاده می کنند و با بازیگوشی به بافت خود – به شهرهای تاریخی و مناظر متنوع کوه های چشمگیر، گل ها و جنگل ها پاسخ می دهند. آنها حاوی جوهر چیزی هستند که معماری در اسکاتلند را بسیار خاص می کند.

برندگان 2023

  • پردیس مرکزی، دانشگاه استرلینگ، استرلینگ توسط معماران پیج/پارک
  • Cuddymoss, Ayrshire توسط Ann Nisbet Studio
  • Half of Eleven، Isle of Skye توسط معماران Dualchas
  • صد هکتار چوب، آرگیل و بوت توسط Denizen Works
  • مرکز موسیقی لایدلاو، دانشگاه سنت اندروز اثر فلانگان لارنس
  • Papple Steading، East Lothian توسط CameronWebster Architects با معمار Ian Parsons
  • Pilmour House، دفتر مرکزی جدید St Andrews Links Trust، St Andrews توسط Nicoll Russell Studio

منبع:گیلبرت مک کاراگر

صد هکتار چوب، آرگیل و بوت توسط Denizen Works



منبع