روسای آتش نشانی خواستار دو پله فرار در تمام خانه های جدید بیش از 18 متر هستند

“با این حال، ما از دولت می خواهیم که اکنون یک برنامه کاری به روز شده برای بررسی سند تایید شده B منتشر کند تا به تنظیم کننده ها، عموم مردم و صنعت ایمنی آتش سوزی اطمینان حاصل کند که دولت همچنان به اصلاحات متعهد است.”

این مداخله پس از آن صورت می گیرد که وزارت تسطیح، مسکن و جوامع *(DLUHC) در تابستان هشدار داد که ساختمان های مسکونی بلند با تنها یک مسیر فرار بعید است که مقررات ساختمان را رعایت کنند و به مقررات ایمنی آتش سوزی قوی نیاز دارند.

«تنظیم‌کننده ایمنی ساختمان جدید، رژیم نظارتی سخت‌گیرانه‌تری را برای ساختمان‌های مسکونی بلندمرتبه و سایر ساختمان‌ها اعمال می‌کند و بر ایمنی و عملکرد همه ساختمان‌ها نظارت می‌کند.»



منبع ما بزرگترین پیشرفت‌ها را در زمینه ایمنی ساختمان در ۴۰ سال گذشته به ارمغان می‌آوریم – با مقررات سخت‌تر که حقوق و حمایت‌های بیشتری را برای ساکنان فراهم می‌کند و خانه‌ها را ایمن‌تر می‌کند.

استراتژی آتش‌سوزی برای بلوک‌های مسکونی معمولاً شامل ماندن ساکنان در خانه‌های خود و اعتماد به این است که آتش‌سوزی‌ها تقسیم‌بندی شده و با عجله خاموش می‌شوند. با این حال، ایمنی آتش‌سوزی بلندمرتبه‌ها پس از فاجعه برج گرنفل، که در آن آتش در اطراف ساختمان گسترش یافت و سیاست «بمانید» شکست خورد، دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

NFCC گفت برخی از ساکنان ساختمان ها را در هنگام آتش سوزی تخلیه می کنند و پله های اضافی از آنها محافظت می کند.

برخی از معماران – از جمله موریس + شرکت و هاوکینز براون – قبلاً طرح‌های مسکن بلندمرتبه را برای قرار دادن راه پله‌های دوم در بلوک‌ها بازسازی کرده‌اند، در حالی که طرح‌های دیگر برج – مانند مریدین واتر – اخیراً تنها با یک راه پله تأیید شده‌اند.

او گفت: “ما به زودی یک مشاوره در مورد دستورالعمل های ایمنی آتش نشانی مقررات ساختمان، از جمله تعداد پله های مورد نیاز برای اطمینان از ایمن بودن ساکنان در صورت آتش سوزی راه اندازی خواهیم کرد.”

گاوین تاملینسون، رئیس کمیته نظارت بر ایمنی و حفاظت از NFCC گفت: «ما از دولت می‌خواهیم اطمینان حاصل کند که تمام ساختمان‌های مسکونی مرتفع بالای ۱۸ متر یا هفت طبقه، بیش از یک راه پله آتش‌سوزی دارند.

سخنگوی DLUHC گفت که دولت در آینده نزدیک در مورد تعداد راه پله های مورد نیاز در ساختمان های مسکونی رایزنی خواهد کرد.

شورای ملی فرماندهان آتش نشانی (NFCC) از دولت خواسته است تا برای چند پله اجباری در بلندمرتبه های جدید و همچنین نصب آبپاش ها و بالابرها در ساختمان های مسکونی بلند موجود، قانونی وضع کند.

مارک هاردینگهام، رئیس NFCC افزود: دولت باید به خاطر پیشرفت هایی که انجام داده است، مانند ممنوعیت روکش های قابل احتراق و نیاز به آبپاش در ارتفاع 11 متری، تحسین شود. [high].

“در صورت وقوع آتش سوزی، پله دوم به درستی طراحی شده خطر یک نقطه شکست را از بین می برد، زمان حیاتی را برای فعالیت های اطفای حریق خریداری می کند و راه های فرار متعددی را برای ساکنان فراهم می کند.”

این گزارش به داده های آتش نشانی لندن استناد می کند که 154 مورد را گزارش کرده است که در آن 10 نفر یا بیشتر از یک بلوک شش طبقه یا بلندتر بین آوریل 2019 تا آوریل 2022 تخلیه شده اند. در مجموع کمتر از 8500 نفر به جای ماندن در محل، ساختمان های خود را تخلیه کردند. در این بیانیه آمده است: قبل، حین یا پس از رسیدن آتش نشانی.

در اسکاتلند، ساختمان‌های مسکونی مرتفع بیش از 18 متر در حال حاضر نیاز به دو راه پله فرار دارند.