سایبان بازار کامدن vPPR

اکثر سازه های اطراف تراس که در آن سایبان ساخته شده بود به عنوان بخشی از حیاط کالای کمدن در پایان قرن نوزدهم ساخته شد. آنها به عنوان دیوارهای حائل گرانشی برای ایجاد یک حیاط معلق در همان سطح خط راه آهن شمال لندن ساخته شدند و برای مقاومت در برابر بارهای اضافی قطار، با دیواری به ضخامت 2 متر در محل تراس طراحی شدند.

ستون های سفارشی شامل یک صفحه منحنی بالا هستند که بر روی یک ساقه عمودی توخالی مربعی پشتیبانی می شود. همه ستون‌ها با جزئیات تجزیه و تحلیل شدند تا اطمینان حاصل شود که تمام الزامات یک عضو منحنی صفحه تخت، به ویژه چالش اصلی خطر کمانش خارج از صفحه برآورده می‌شود.

یک طبقه کامپوزیت چوبی جدید در بالای یک فضای خالی 1 متری از عرشه موجود قرار دارد و دسترسی خدمات را فراهم می کند. در بالای سر، پوشش سقف در درجه شفافیت تغییر می کند، از کاملاً باز روی تراس بیرونی، به پلی کربنات نیمه شفاف، به پوشش های مات روی میله.

دیدگاه معمار

در برخی از دهانه‌ها، کباب‌های عمودی وجود دارد که سرنخ خود را از بیمارستان تاریخی گرفته‌اند، بیمارستانی که از دستگاهی مشابه برای تقسیم فضا استفاده می‌کند و در عین حال باز و شفافیت را حفظ می‌کند. بالای سقف، قله های نیم دایره ای در بالای سقف از شکل پنجره گل رز منفرد در ارتفاع شیروانی بیمارستان در آنسوی آن تشکیل شده است. جزئیاتی مانند بافت آجدار خط مبنا سایبان به دندانه های تزئینی روی پیش امدگی بیمارستان اشاره دارد. در حالی که سقف به انبوه شدن ساختمان‌ها در پشت سر و کلان واکنش نشان می‌دهد، جلوی بیمارستان صاف می‌شود تا حضور خود را تصدیق کند.

سایبان فولادی شامل یک قاب فولادی است که شبیه جزئیات روی اصطبل بیمارستان اسب است. این از بخش های جعبه توخالی تشکیل شده است که بهترین تعادل را بین ظاهر بصری و سفتی مورد نیاز فراهم می کند. برخی از قسمت های سقف توسط صفحات پرکننده فولادی جامد یا مهاربندی متقاطع مهار می شوند تا از پایداری کلی سیستم اطمینان حاصل شود. سایبان روی یک سری کولوهای سفارشی پشتیبانی می شودmns، که انتقال بارگذاری به پایه ها

پیچیدگی سایت از یک رویکرد سیستماتیک برای اطمینان از قابلیت ساخت بهره می برد. سازه فلزی در محل به هم چسبانده شد و دارای یک روکش پتینه شده مطابق با زبان معماری موجود در بازار کمدن است.
جسیکا رینولدز، کارگردان، معماران vPPR

طراحی دقیق با دقت در نظر گرفته شد که تا حد امکان هوشمندانه باشد: ستون های سفارشی به شکل سر اسب بار را از سقف به زمین منتقل می کنند، ستون های ساختاری دایره ای مستقیم به عنوان لوله های آب باران استفاده می شود – آب باران را از سقف به زیر عرشه انتقال می دهد. . خدمات و کابل کشی در داخل یا پشت عناصر فولادی تزئینی ثانویه پنهان می شود. سازه پیش ساخته به عنوان اجزای فولادی مدولار طراحی شده است که در صورت نیاز می توان آنها را جدا کرد و در آینده در جای دیگری مونتاژ کرد. عرشه سطح 88 درصد مواد بازیافتی است.

طراحی – مجموعه ای از ستون های فولادی سازه ای – اساساً از ریتم پایه های موجود دیوار حائل زیر استفاده می کند. در سراسر، نکاتی از بازیگوشی وجود دارد که جدید را به طور یکپارچه به قدیمی می‌پیوندد. در جاهایی، این قاب‌های فلزی V شکل هستند که به‌عنوان اشاره‌ای به دهانه‌های مثلثی در اصطبل‌های قدیمی عمل می‌کنند که به اسب‌ها اجازه می‌دهد سر خود را برای تغذیه بیرون بیاورند. این شکاف‌ها، که شبیه ردیفی از سر اسب‌ها هستند، اکنون مناظری را به زندگی شبانه شلوغ در خیابان‌های پایین ارائه می‌کنند، و اکنون ناظر در حال مشاهده است.

خلاصه این بود که یک سایبان سبک وزن ایجاد شود که به میراث بافتی غنی آن پاسخ دهد و به یک نشانگر بصری قوی برای این سایت شهری برجسته تبدیل شود. از دور، نما به عنوان یک سری از ریتم های شهری که بازتاب یک خیابان شلوغ است خوانده می شود. از نزدیک، می توان سرهای انتزاعی اسب را در ارتفاعات رمزگشایی کرد. ستون‌های سفارشی «سر اسب‌مانند» V شکل، الهام‌گرفته از طراحی پایدار، با نیم‌دایره‌های سقف گوشواره‌ای پوشیده شده‌اند، هندسه‌ای که از یک پنجره گل رز مجاور گرفته شده است.

سازه با تمام زرق و برقی که دارد، تعدادی نقش عملکردی را ایفا می کند. از ابتدا، به عنوان اجزای فولادی مدولار پیش ساخته که در محل به یکدیگر پیچ شده اند، تصور می شد. ستون های سفارشی به شکل سر اسب نه تنها تزئینی هستند، بلکه نقش عملکردی در انتقال بار از سقف به زمین دارند، در حالی که ستون های لوله ای به عنوان لوله های آب باران در جاهای دیگر عمل می کنند. در سرتاسر، عناصر درپوش فولادی تزئینی، سیستم های روشنایی، مکانیکی و الکتریکی بی شماری را پنهان می کنند. اینها دارای یک روکش فولادی پتینه‌شده، در راستای سایر عناصر در معرض سایبان هستند که فضای عملی را برای پرداخت‌ها مانند قلاب‌های لباس فراهم می‌کنند.

سایبان به صورت مجموعه ای از قطعات ساخته شد و سپس در محل مونتاژ شد. این روش درجه بالاتری از ایمنی ساخت و ساز و حداقل تأثیر را بر محیط اطراف در طول عملیات سایت تضمین می کند و پایدارترین رویکرد برای ساخت و ساز است.
سانجی پاتل، مدیر عملیات، Meinhardt

رویکرد سیستماتیک برای طراحی یک ساختمان “درون به بیرون” منجر به راه حل های هوشمندانه ای شده است که از محدودیت های سایت تکامل یافته اند.
جسیکا رینولدز، کارگردان، معماران vPPR

داده های پروژه

سایبان جدید از دیوارهای تاریخی جدا شده است، بنابراین به عنوان یک سازه مستقل طراحی شده است و تأثیر آن را بر دیوارهای موجود به حداقل می رساند. جسیکا رینولدز، مدیر vPPR توضیح می دهد که در نتیجه، سایبان به عنوان لایه جدیدی از تاریخ در سایت خوانا است.

چیدمان ستون، ریتم پایه های دیوار حائل موجود در زیر را می پذیرد، در حالی که ریتم سقف به انبوه شدن ساختمان ها در پشت پاسخ می دهد. جزئیاتی مانند بافت آجدار خط مبنا سایبان به تزئینات روی بیمارستان اسب اشاره دارد.

به عنوان یک پلت فرم بلند، باریک و نامنظم بدون خط مستقیم یا سطح همسطح، افزوده بازار جدید از طریق بیانی که پیچیدگی شرایط موجود را رد می کند، به پیچیدگی سایت می پردازد. این ساختار شیبدار که در لبه بازار و خیابان های شلوغ فراتر از آن قرار دارد، عناصر متفاوت سایت را به هم متصل می کند و سرعت کند شدن آن را فراهم می کند و به عنوان نقطه استراحتی عمل می کند که در آن دو رمپ تاریخی موجود به هم می رسند. در اینجا، لحظه ای برای مکث وجود دارد و هم دنیای بازار و هم در جهت مخالف، مناظر به سمت شهر را تماشا می کنیم. سایبان با ادغام ظریف خود، به توسعه ریتم های موجود بازار تبدیل می شود و الگوهای استفاده تاریخی و مدرن را قابل مشاهده می کند.
مروا المبارک معمار، نویسنده و مدرس طراحی در مدرسه هنر کینگستون است

تقریبا 340 متر2 از نظر اندازه، سایت – یک تراس طولانی و باریک در بالای جاده قدیمی به حیاط کالای سابق – بدون محدودیت نبود. از شمال با دیوار حائل مزرعه گچ محدود شده است، در جاده اصلی بین ایستگاه زیرزمینی مزرعه گچ به سمت شمال و ایستگاه زیرزمینی بازار کامدن از جنوب واقع شده است و از غرب با دیوار دهه 1990 محدود شده است. اگرچه خیابان‌های مجاور مملو از مغازه‌ها و کافه‌های پرجنب‌وجوش است، کاهش سر و صدا به بلوک‌های مسکونی مجاور در گوشه شمال غربی جاده مزرعه گچ و خیابان فردیناند یکی از دغدغه‌های طراحی بود. پیچیدگی بیشتری با موقعیت مکانی سایت در منطقه حفاظت شده کانال ریجنت و مجاورت با بیمارستان اسب ثبت شده در درجه II* اضافه شد.

باشگاه لاکی در سایبان جدید روی پشت بام در بازار کمدن لندن قرار دارد که از بافت غنی محوطه سابق زغال سنگ و اصطبل های ایستگاه کالای کمدن ساخته شده است. در ابتدا برای خدمات رسانی به راه‌آهن ویکتوریایی که در کامدن در اوایل قرن نوزدهم پدیدار شد، ایجاد شد، ساختمان‌های موجود در ساختمان‌هایی که ساختار جدید را تشکیل می‌دهند، خانه صدها اسب مورد نیاز برای خدمت به زندگی قرن نوزدهم بود. اگرچه دیگر به هدف اصلی خود عمل نمی کند، افزودن vPPR روح قدیمی را از طریق یک سری پاسخ های سایت جراحی منتقل می کند.

نظر مهندس

جزئیات کار

سایبان بازار کامدن میزبان یک بار جدید است که در کنار بیمارستان اسب ثبت‌شده درجه II* و راه‌آهن قرار دارد. این سازه سبک وزن با ظرافت بالای بافت تاریخی بازار استبلز در گوشه دو خیابان شلوغ قرار گرفته است. این طرح که به ردیفی از سر اسب ها اشاره دارد، از میراث مکان آن استفاده می کند و همچنین به عنوان یک تاج عمل می کند و گوشه شمالی بازار کامدن را برجسته می کند.

روکش پتینه فولادی سیاه‌شده به ویژگی‌های تاریخی فولاد/آهن فرفورژه که در سرتاسر بازار وجود دارد، اشاره می‌کند و به میراث صنعتی سایت گره می‌خورد – کمی متضاد آجر رنگارنگ در دیوار فهرست‌شده در حالی که به رنگ‌های تیره در روکش‌های سنگ پایه متصل می‌شود.

در سایت شروع کنید ژوئن 2021
تکمیل ژانویه 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 485 متر مربع
هزینه ساخت فاش نشده
معمار معماران vPPR
مشتری LabTech
مهندس سازه ماینهارت
مشاور M&E مایکل جونز و همکاران
طراح اصلی همکاران کامرون و پین
بازرس ساختمان تایید شده کنترل ساختمان SOCOTEC
پیمانکار فولادسازی Helm-X
طراح نور دفتر نور
مشاور برنامه ریزی جرالد ایو
مشاور آکوستیک آکوستیک آسمان بزرگ
پیمانکار اصلی DFL Construction/Helm-X
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک
CO سالانه2 انتشارات ارائه نشده است



منبع

جدای از محدودیت‌های برنامه‌ریزی، خود بافت تاریخی مجموعه‌ای از چالش‌های هندسی را به همراه داشت. چیزی که معماران با کمک پیمانکار فلزکاری Helm-X و مهندسان سازه Meinhardt به طرز ماهرانه ای موفق شدند. نتیجه یک ساختار ظریف است که به آرامی در بالا و دور از لبه‌های بافت تاریخی بازار استبل قرار گرفته است. شکل اسکلتی جدید که در گوشه ای به سمت جاده مزرعه گچ پیچیده می شود، با الگوی فولادی موج دار که به عنوان تاج دیوارهای تاریخی حاشیه بازار را مشخص می کند، از مصالح و میراث مکان خود استفاده می کند.

این مکان اساساً تغییر نکرد تا اینکه در سال 1990 بخشی از دیوار جاده مزرعه گچ تخریب شد تا یک پمپ بنزین و یک جاده جدید در شمال سایت ایجاد شود. این کارها دیوار موجود را در یک زاویه قائم تبدیل کردند و یک دیوار بتنی عظیم با آجر زرد اضافه کردند. همراه با ساخت و ساز اولیه، منجر به تغییرات سطح در سراسر تراس شد و درجه ای از عدم قطعیت را با توجه به پایه های سایبان ارائه کرد، که بنابراین به عنوان یک سازه مستقل مستقل از سازه های موجود اطراف طراحی شده است. بارهای عمودی و جانبی به زمین و دیوار حائل موجود منتقل می شود که قادر به تحمل بار نسبتاً سبک از سایبان و بارهای تحمیلی مرتبط با آن بوده است. طبق نقشه‌های تاریخی، زمین زیر خاکی است، با یک هسته گچی 1 متری در بالای آن.

محل برگزاری مجدداً از جایی استفاده می کند که در ابتدا یک مکان گذرا برای اسب های کار برای حمل بار بین راه آهن و کانال بود. سایبان جدید به عنوان یک لایه جدید از تاریخ در سایت خوانا است. مادیت و فرم تاریخی بافتی برای اطلاع از شکل و مشخصات ساختار تحلیل شد.

به منظور کاهش سر و صدای نوار برای ساکنان محلی، یک صفحه لعاب آکوستیک مجزا در یک لبه تعبیه شده است که یک تراس بیرونی کوچک و آرام را مشخص می کند که گوشه را فعال می کند، همانطور که از خیابان مشاهده می شود. همانطور که نوار منحنی ساختمان را دنبال می کند، فضاهای متنوعی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند – نازک / عریض، سرپوشیده / باز، کاشته شده / سرپوشیده – مردم را به سمت تراس باز در کنار راه آهن هدایت می کند.

در اکثر سازه های اطراف تراس، که بود به عنوان بخشی از حیاط کالاهای کمدن در پایان قرن نوزدهم ساخته شد، فلزکاری سنگین و ظریف برجسته‌تر است. این میراث صنعتی در روکش خاکستری پتینه کاری شده به فولاد، که مکمل سقف های تخته سنگی اطراف است، شناخته شده است. در اثر تغییرات نور، رنگ می‌شود و در برابر پس‌زمینه تاریخی آجر زرد رنگ، فرسوده و در خانه به نظر می‌رسد.