شریان سبز شفیلد چیزی برای جشن گرفتن است

کشمکش‌های خیابان بزرگ – وقتی یک خرده‌فروش کلیدی به کار خود ادامه می‌دهد، چه باید کرد، چگونه برای آینده‌ای پایدار برنامه‌ریزی کرد، از کووید نجات یافت، جامعه را در اولویت قرار داد – موضوعاتی آشنا هستند که شفیلد با درجات مختلفی از موفقیت با آنها مقابله کرده است، اما همچنین یک عرق بی نظیر شفیلد تمرکز عالی برای ویژه شهر ما است.

که به اندازه کافی قابل توجه است – اما پروژه بسیار بیشتر از این است. «خیابان سبز» به طول 1.6 کیلومتر، فضای عمومی پرپیچ و خم و دلپذیر، پرنور با کاشت و مردم است، جایی که جاده کمربندی داخلی شهر که در آن خودرو خفه شده بود، قرار داشت. این طرح فرصت هایی را برای جامعه و سرمایه گذاری باز کرده است و منطقه باستانی Castlegate را با بقیه مرکز شهر پیوند می دهد. این یک قطعه نادیده گرفته شده از شهر را به کلی دگرگون کرده است.

شفیلد – خلاق، پر جنب و جوش، پرانرژی، دارای دو دانشگاه پر رونق – همچنین نمادی از چالش هایی است که بسیاری از شهرهای دیگر در سراسر بریتانیا در سال 2022 با آن روبرو هستند.

البته، تپه نمادین پارک که سفر معماری آن در طول سالیان متمادی در این صفحات ثبت شده است، بر فراز همه آن قرار دارد. آخرین مرحله از این پروژه بهسازی نهایی به طرز ماهرانه ای توسط ویرایشگر معماری راب ویلسون ارزیابی شده است. کار «محتوا و ظریف» میخائیل ریچز به خوبی در زمان ما طنین انداز است.

شفیلد با جشن گرفتن وضعیت “شهر در فضای باز” خود، به درستی به فضاهای عمومی خود افتخار می کند. خاکستری تا سبز به عنوان بزرگترین سیستم زهکشی پایدار (SuDS) مقاوم سازی در بریتانیا برجسته است.

جای تعجب نیست که ساکنان شفیلد به طور فعال به دنبال آن هستند – پیاده‌روی خود را به سمت آن منحرف می‌کنند و بچه‌ها را آخر هفته به آنجا می‌برند. این شهر میزبان یک بازار گل در داخل شهر است، «جشن ماهیانه همه چیزهای گیاه شناسی». نیمکت‌های زیادی وجود دارد که می‌توان روی آن نشست و جهان را تماشا کرد.

در مورد طرحی که با موفقیت چند منظوره است و همچنین خوب به نظر می رسد، چیز بسیار خوشایندی وجود دارد. تیم‌هایی از برنامه‌ریزان شهری از ایالات متحده آمریکا، هلند، سوئد، ژاپن و کره جنوبی همگی در سال‌های اخیر از Gray to Green بازدید کرده‌اند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. نزدیک‌تر به خانه، طرح‌های مشابه در سراسر بریتانیا در حال بررسی هستند.

شفیلد می‌داند که جامعه زمانی که از هم گسیخته و توسط جاده‌های اصلی جدا می‌شود یا خارج از خانه‌اش قیمت‌گذاری می‌شود، تمایلی به پیشرفت ندارد. چقدر آن جامعه می تواند شکوفا شود وقتی فضایی برای نفس کشیدن به آن داده شود.



منبع