شش نفر در هنگام اشغال برج های گلاسکو توسط معترضان ضد تخریب دستگیر شدند

برای اظهار نظر در مورد اشغال به بدنه مسکن مراجعه شد.



منبع

دوری امیدوار است که گرفتن وضعیت حفاظت از برج‌های ویندفورد به محیط تاریخی اسکاتلند زمان کافی بدهد تا درخواست خود را برای فهرست کردن برج‌ها بررسی کند و به طور بالقوه آنها را از تخریب نجات دهد.

مخالفان از از دست دادن حدود 600 خانه اجتماعی موجود عصبانی هستند و به شایستگی های معماری املاک ویندفورد و تعهد گلاسکو به خالص صفر و مقاوم سازی به عنوان میزبان اجلاس آب و هوای COP26 در سال 2021 اشاره می کنند.

نظرات او بازتاب نظرات معماران اسکاتلندی آلن دانلوپ، کیت مکینتاش و مالکوم فریزر است که همگی نام خود را در کمپین ضد تخریب به رهبری اتحادیه ساکنان ویندفورد (WRU) گذاشته اند.

پلیس اسکاتلند گفت که این دستگیری ها بین ساعت 3:05 صبح تا 10:30 بعد از ظهر روز دوشنبه (16 ژانویه) “در ارتباط با خرابکاری” در شهرک مسکونی در شمال غربی گلاسکو صورت گرفت.

Wardrop، سخنگوی مسکن این گروه، گفت: «توسعه یک برنامه جاه طلبانه برای مقاوم سازی خانه ها به عنوان یک اولویت برای منطقه شهر گلاسکو اعلام شده است.

ما به این نقطه رسیدیم زیرا GHA [Wheatley] دوری، که یک گزارش زیست‌محیطی را تهیه کرد که نشان می‌داد تخریب و ساخت‌وساز 46 درصد بیشتر از بازسازی تولید گازهای گلخانه‌ای ایجاد می‌کند، گفت: از مذاکره امتناع کرده و به دنبال افزایش درخواست ما برای وضعیت حفاظت است.

مارتا واردروپ، عضو شورای سبزهای اسکاتلند، در صحبت با AJ از Wheatley Homes و شهر خواست تا بر تعهدات موجود برای توسعه خالص و مقاوم سازی بایستند.

نیک دوری، از گروه مبارزات انتخاباتی WRU، گفت که یک شکایت رسمی به شورا در رابطه با تخریب، و همچنین یک شکایت رسمی به وزیر برنامه ریزی اسکاتلند و پیشنهادی به شورای شهر برای دستور حفظ ساختمان ارائه شده است.

ما به این واقعیت احترام می‌گذاریم که برخی از فعالان با تخریب مخالفند، اما یک مشاوره هشت هفته‌ای تأیید کرد که 85 درصد از مستاجران ویندفورد از طرح‌های بازسازی حمایت می‌کنند و 87 درصد از مستاجران ساکن در چهار بلوک تعیین‌شده برای تخریب نیز از این پیشنهادها حمایت می‌کنند.»

یکی از افسران برنامه‌ریزی شورای شهر گلاسکو گفت که هر گونه اعتراض علیه اصل تخریب نمی‌تواند به دلیل «ملاحظات محدود فرآیند اطلاع‌رسانی قبلی و تأیید قبلی» تحت قوانین توسعه مجاز مورد بررسی قرار گیرد.

در این نامه از شورای شهر گلاسکو خواسته شده است که دستور حفظ ساختمان را صادر کند. امضاکنندگان دیگر آن عبارتند از نایل مورفی، معاون مدیر مرکز میراث شهر گلاسکو، یوان مک کولوک، هماهنگ کننده دوکومومو اسکاتلند، و مایلز گلندینینگ، استاد حفاظت از معماری در مرکز مطالعات حفاظتی اسکاتلند.

تمرکز باید بر ارائه یک برنامه محلی مقاوم سازی ساختمان های مسکونی باشد که می تواند فرصت ها را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و ایجاد اشتغال به حداکثر برساند.

ویتلی هومز اکنون احتمالاً در بهار امسال تخریب خواهد شد.

اگرچه اعضای WRU مستقیماً در “اشغال سیاسی” دخالت ندارند، دوری گفت که WRU “اعتراضات بیشتری در حمایت از اشغال” برنامه ریزی می کند. [Wheatley].

مقامات محلی در اوایل این ماه به کمپین‌هایی که امیدوار بودند برنامه‌های مسطح کردن بلوک‌ها را متوقف کنند، گفتند که نمی‌توانند هیچ کاری برای جلوگیری از اخطار قبلی انجمن مسکن ویتلی هومز برای تخریب آنها انجام دهند.

این افراد 20 تا 31 ساله در تاریخ نامعلومی در دادگاه حاضر می شوند.

AJ می‌داند که «اشغال سیاسی» برج‌های ویندفورد در معرض تهدید – که در دهه 1960 توسط معمار اسکاتلندی ارنست بوتوکس طراحی شده بود – ادامه دارد.

سخنگوی شورای شهر گلاسکو به AJ گفت که مقاوم سازی موضوعی برای ویتلی است و اذعان کرد: “در حالی که بازسازی موفقیت آمیز بلوک های برج در گلاسکو انجام شده است، ممکن است همیشه بهترین روش در هر موردی نباشد.”

یک سخنگوی به AJ گفت: «نکته مهم در اینجا این است که مستاجران در ویندفورد به طور قاطع از طرح‌های تخریب این آپارتمان‌ها و سرمایه‌گذاری بیش از 73 میلیون پوند در جامعه خود حمایت می‌کنند.

Wheatley Homes گفته است که مقاوم سازی بسیار دشوار و بسیار گران است.

در همین حال، Historic Environment Scotland تأیید کرد که در حال حاضر در حال ارزیابی چهار بلوک مرتفع در جاده ویندفورد، مری‌هیل، برای فهرست‌بندی پس از درخواست مردم است و افزود: «Poli ما از پیش‌زمینه برنامه‌ریزی این پرونده آگاه هستیم».