شهردار رد طرح های سفارت چین چیپرفیلد را تایید کرد


تیم شهردار اعلام کرد که «هیچ دلیل برنامه‌ریزی درستی» وجود ندارد تا او مخالفت شورا از تبدیل ضرابخانه سلطنتی سابق به تأسیسات دیپلمات‌های چینی را به معمار رد کند.

بر اساس گزارش ها، این تصمیم بدین معناست که این طرح اکنون برای صدور حکم نهایی به دولت مرکزی ارجاع خواهد شد.

تاور هملتز در ماه دسامبر پیشنهادهای معماران دیوید چیپرفیلد را رد کرد و دلیل آن آسیب به دارایی‌های میراثی ناشی از اقدامات کاهشی مورد نیاز با توجه به «اقدامات تروریستی» بالقوه بود.

معترضان در مخالفت خود با این طرح، با گروه «نسل کشی اویغورها را متوقف کنید» ادعا کرده بودند که «قلعه» برای دولت چین هم «خطر» و هم «بی احترامی» خواهد بود.

معاون شهردار برای برنامه ریزی ژول پایپ گفت که او راضی است که به تاور هملت اجازه دهد در مورد درخواست تصمیم بگیرد. اداره لندن بزرگ همچنین در گزارشی به روز به نگرانی های خود در مورد این پروژه اشاره کرد.

از جمله این موارد است که متقاضی صفحه گسترده گزارش انتشار کربن مورد نیاز را در قالب اکسل ارائه نکرده است و طبقه بندی خود را از یک حیاط مرکزی به عنوان “بام سبز فشرده یا پوشش گیاهی بر روی ساختار” توجیه نکرده است.

یک گزارش GLA گفت که بیانیه ای که “به طور خاص به ملاحظات برابری ناشی از برنامه می پردازد” نیز برجسته بود. “هر برنامه تجدید نظر شده باید به وضوح به این ملاحظات بپردازد.”

بر اساس طرح‌های چیپرفیلد، ساختمان جانسون اسمیرک در فهرست درجه II* در مرکز سایت رویال ضرابخانه سابق بازسازی می‌شد تا فضای سفارت را نیز در بر گیرد. یک میدان عمومی در جلوی آن، پشت ورودی دروازه‌دار سایت ایجاد می‌شد.

ثبت Seaman’s Register در درجه دوم، که توسط RMJM در دهه 1980 بازسازی شد، نیز بازسازی می شد، در حالی که یک خانه سفارت جدید با تقسیم و بازسازی خانه های موری و دکستر طراحی شده توسط شپرد رابسون در حال حاضر ساخته می شد.

ساختمان طولانی تر، دکستر هاوس، شامل 225 آپارتمان برای کارمندان سفارت بود و نمای ساختمان برای ایجاد پس زمینه “آرام تر و یکپارچه تر” برای ساختمان های فهرست شده اطراف بازسازی شده بود. در همین حال، خانه موری به یک ساختمان هفت طبقه جدید تبادل فرهنگی با پوشش سرامیک سبز تغییر کاربری داد.

یک گزارش برنامه‌ریزی که تصویب آن را به کمیته برنامه‌ریزی تاور هملت توصیه می‌کرد، به این نتیجه رسیده بود که توسعه “به خوبی طراحی شده است” و “مکانی فراگیر و پایدار با کیفیت بالا، به خوبی یکپارچه” ارائه می‌کند. با این حال، اعضای شورا به اتفاق آرا به رد این طرح ها رای دادند.

برای اظهار نظر با معماران دیوید چیپرفیلد و سفارت چین در بریتانیا تماس گرفته شده است.



منبع