طرح‌های تخریب M&S گلاسکو برای حفظ نما بازسازی شدند

M&S سال گذشته گفت که برنامه‌های فروشگاه گلاسکو «آینده‌ای مثبت را برای این بخش از خیابان Sauchiehall تضمین می‌کند» و این پیشنهادات «با طراحی قوی و اعتبار پایداری هدایت می‌شوند و آن‌ها دقیقاً در راستای چشم‌انداز شهر و شورا هستند. منطقه محلی.

در مورد طرح‌های جدید، پل سوئینی، MSP محلی کارگری به AJ گفت که امیدوار است طرح‌های بازطراحی شده «میراث ساخته‌شده ما را با رویکردی قدیمی حفظ کنند و تقویت کنند».

اولی مارشال، مدیر کمپین‌های انجمن قرن بیستم، به AJ گفت: «ناامیدکننده» بود که در طرح‌های اولیه این سایت، «M&S همان بی‌توجهی را به میراث خود – این بار در گلاسکو – در خیابان آکسفورد لندن نشان می‌دهد».

یکی از سخنگویان فیوژن در آن زمان گفت: “ما تصاویری از بزرگترین سطح تغییر را نشان داده ایم تا احزاب بتوانند آنچه را که ممکن است در آن سناریو پیش بیاید درک کنند، اما برای همه مهم است که بدانند بازسازی این بخش از خیابان Sauchiehall به تغییرات قابل توجهی نیاز دارد تا سطوح بیشتری از فعالیت را ارائه دهد، که به نوبه خود به سرزندگی و زنده بودن کمک می کند که برای مراکز موفق شهر ضروری است.

“در حالی که ماهیت خرده فروشی به سرعت در حال تغییر است، و ساختمان های تاریخی ما باید به گونه ای تکامل یابند که ترکیبی از کاربری های جدید را برآورده کنند … دیگر فروشگاه های بزرگ سابق در سراسر بریتانیا در حال حاضر با موفقیت و تخیل تغییر کاربری داده شده اند، بدون نیاز به توپ ویران.”

آخرین پیشنهاد، که به مشاوره عمومی رفته است، جلوی فروشگاه را نجات می دهد. این ساختمان دارای ساختمانی است که از خیابان Sauchiehall عقب نشینی کرده است و دارای یک پاساژ بازسازی شده ولینگتون است که در سطح زمین از سایت عبور می کند.

سوینی تلاش‌هایی را برای فهرست کردن ساختمان M&S رهبری کرده بود، اما محیط تاریخی اسکاتلند (HES) این را در ژانویه رد کرد.

ما مشتاقانه منتظر دریافت بازخوردهای بیشتر در مورد طرح ها هستیم که به سمت ارائه برنامه برنامه ریزی پیش می رویم.

بروک به AJ گفت: «این طرح نمای آرت دکوی M&S سابق را در دهه 1930 حفظ می‌کند و همچنین پاساژ تاریخی ولینگتون را بازسازی می‌کند، و یک ارتباط عمومی جدید از طریق سایتی که خیابان Sauchiehall و خیابان Renfrew را به هم متصل می‌کند، ایجاد می‌کند، و به شادابی طولانی‌مدت کمک می‌کند. از مرکز شهر

یکی از سخنگویان Fusion Students سال گذشته تاکید کرد که در حال بررسی همه گزینه‌ها برای ساختمان از جمله حفظ جزئی یا کامل آن است، زمانی که طرح‌ها تنها چند روز پس از پایان تحقیقات برنامه‌ریزی برای تخریب فروشگاه آکسفورد استریت M&S رونمایی شد. نتیجه آن تحقیق در تابستان امسال انتظار می رود.

مت بروک معماران مستقر در منچستر در بهار 2021 راه اندازی شد. مت بروک بنیانگذار آن قبلاً بین سال های 2001 تا 2019 برای برادوی مالیان کار می کرد و به مدت دو سال مدیر شرکت کورستوفین + رایت قبل از راه اندازی دفتر کار خود بود.

طرح قبلی، که سال گذشته فاش شد، شامل یک ساختمان پلکانی 16 طبقه، با ارتفاعات هشت و 11 طبقه تا خیابان Sauchiehall بود. به طور بحث برانگیزی، این طرح ها ساختار و نمای موجود ساختمان دهه 1930 را تخریب می کردند.

او اضافه کرد: با این حال HES با ادعای من موافق بود که نمای جلو به عنوان یک ویژگی مثبت منظره خیابانی در منطقه حفاظت شده مرکزی شهر حفظ می‌شود، و بسیار خوشحال می‌شود که توسعه‌دهنده، Fusion Students، و معمار آنها، مت بروکس، چنین پاسخ مثبت داده‌اند. با پیشنهاد طراحی اصلاح شده خود.

برنامه ریزی برنامه ریزی در اواخر امسال انتظار می رود. آخرین مشاوره تا 5 آوریل ادامه دارد.

CGI طرح دانشجویی طراحی شده توسط معماران مت بروک اولیه برای خیابان Sauchiehall 172-184

هنگامی که برنامه ها برای اولین بار در نوامبر رونمایی شد، سوینی و دیگران این پیشنهادها را به دلیل از دست دادن کربن تجسم یافته در اثر تخریب کامل فروشگاه نئوکلاسیک، آرت دکو طراحی شده توسط رابرت لوتینز – پسر ادوین لوتینز و یکی از اعضای هیئت مدیره M&S محکوم کردند.

تصاویر بازبینی شده منتشر شده در روز چهارشنبه (22 مارس) از طرح خیابان Sauchiehall – که فروشگاه بزرگ را به یک بلوک دانشجویی 500 تختخوابی تبدیل می‌کند – معماران و توسعه‌دهندگان Fusion Students را نشان می‌دهد که نمای موجود را حفظ کرده‌اند.

سوینی گفت: «در حالی که از تصمیم برای عدم معرفی ساختمان به عنوان فهرست ناامید شدم، ارزیابی آنها را پذیرفتم که تنها منطقه مورد علاقه معماری، نمای مدولار Lutyens و Monro در سال های 1935-1938 به خیابان Sauchiehall است.»

نمای فعلی سایت:



منبع

سازمان میراث فرهنگی با صدور تصمیم خود گفت که این فروشگاه خالی به دلیل تغییرات بیش از 9 دهه، وضعیت حفاظت شده را تضمین نمی کند. اما اعتراف کرد که نما به عنوان یک طراحی آرت دکو توسط Lutyens “فوراً قابل تشخیص” است.