طرح 120 میلیون پوندی WilkinsonEyre Cardiff Parkway فراخوانده شد


پیشنهاد ایستگاه Cardiff Parkway و پارک تجاری Hendre Lakes در ماه آوریل تایید برنامه ریزی را از شورای کاردیف دریافت کرد. این پارک تجاری 90000 متر مساحت دارد2 و شامل ساختمان‌های اداری و تجاری می‌شود، در حالی که ایستگاه در خط غربی که به مرکز کاردیف، بریستول و فراتر از آن متصل می‌شود، قرار می‌گیرد.

با این حال، با توجه به عنوان خواهر AJ، اخبار ساخت و ساز، این پروژه اکنون توسط دولت ولز به دلیل نگرانی در مورد تأثیر بالقوه آن بر سطوح Gwent که در همسایگی خود است، فراخوانده شده است. Gwent Levels یک مصب زیست محیطی مهم با باتلاق های نمکی، گل و لای و ماسه است.

این طرح اکنون توسط یک بازرس مورد بررسی قرار می گیرد و یافته ها به جولی جیمز وزیر تغییرات آب و هوا منتقل می شود، که در مورد درخواست تصمیم خواهد گرفت.

در نامه‌ای به شورای کاردیف، لوئیس توماس، رئیس تصمیم‌گیری‌های برنامه‌ریزی برای دولت ولز، چندین موضوع را در مورد این پروژه مطرح کرد و گفت: «احتمالاً بر مکان‌های علمی، حفاظت از طبیعت یا تاریخی، یا مناطق با اهمیت چشم‌انداز تأثیر می‌گذارد. ‘.

وی افزود: فراخوان درخواست تضمین می کند که تأثیرات این پیشنهاد بر طبیعت و شرایط اضطراری آب و هوایی از طریق بررسی درخواست توسط یک بازرس مستقل و بی طرف مطابق با مقررات رویه ای قانونی مربوطه در نظر گرفته شود.

یک سخنگوی دولت گفت وزرای ولز نمی توانند اطلاعات بیشتری در مورد این فراخوان ارائه دهند، زیرا از ترس پیش داوری در تصمیمات آینده در مورد این طرح می ترسند.

این پروژه قرار است در چند فاز در طول هشت سال تحویل داده شود و ایستگاه راه آهن بخشی از فاز اول آن است. حامی این طرح، Cardiff Parkway Developments، در ابتدا قصد داشت ساخت و ساز در سال 2021 آغاز شود و ایستگاه در سال 2024 به روی مسافران باز شود.

تصمیم برای فراخوانی این پروژه با وجود مالکیت 10 درصدی سهام دولت ولز در توسعه ایستگاه و پارک تجاری اتخاذ شد.

شورای کاردیف در بیانیه‌ای گفت: «گزارش افسر جامع همه نظرات دریافت‌شده را در بر می‌گیرد و اقداماتی را که برای کاهش هر گونه اثرات نامطلوب توسعه بر محیط‌زیست ضروری است، شناسایی می‌کند.

این غیرمعمول نیست که وزرا درخواست برنامه ریزی را در جایی که احساس می کنند مسائل مطرح شده بیش از اهمیت محلی است، فراخوانی می کنند. شورا با وزیر و مشاوران منصوب شده آنها در طول فرآیند فراخوان همکاری نزدیک خواهد داشت.

سخنگوی Cardiff Parkway Developments درباره این تصمیم گفت: «ما از اینکه دولت ولز روند تصمیم‌گیری را تمدید کرده است، ناامید و ناامید هستیم.

با تمام تلاش‌هایی که انجام داده‌ایم، مطمئن هستیم که برنامه ما قوی است و روی هر گونه مشکل برجسته کار خواهیم کرد.

ما کاملاً متعهد به تحویل این پروژه بزرگ باقی می‌مانیم، که منجر به ایجاد هزاران شغل جدید در اطراف یک ایستگاه راه‌آهن جدید و مرکز حمل‌ونقل پایدار خواهد شد که کاملاً با سیاست‌های دولت ولز هماهنگ است.»

برای اظهار نظر با WilkinsonEyre تماس گرفته شده است.

سطوح Gwent

منبع: Shutterstock



منبع