فریزر/لیوینگستون توالت عمومی سابق ادینبورگ را به رستوران تبدیل می کند

فرم غرفه بالایی نیز از نمای سقف خانه های مجاور الهام گرفته شده است که به عنوان “ارتفاع پنجم” در نظر گرفته شده است. شکل ذوزنقه ای با نور سقف پوشانده شده است که نور را بر روی راه پله داخلی جدید می آورد.

دیدگاه معمار

من ساختمان بلوک توالت عمومی سابق را عمدتاً به دلیل موقعیت منحصر به فرد آن از شورا خریدم، زیرا می دانستم که می توان چیزی جالب و از نظر تجاری موفق در جایی ایجاد کرد که یکی از پرطرفدارترین بخش های شهر است. با یک ایده روشن از یک خلاصه، ما از نزدیک با Fraser/Livingstone Architects برای بررسی گزینه‌ها کار کردیم. با توجه به زمینه حساس در پای منطقه حفاظت شده شهر جدید ادینبورگ و بلافاصله به سمت آب لیث، ایده ها در برابر آنچه که به طور واقع بینانه تایید برنامه ریزی را به دست می آورد مورد آزمایش قرار گرفتند. ما احساس کردیم که یک غرفه یک طبقه دیگر پیشنهادی قابل توجیه است و با آگاهی از پیشنهادات تجاری اطراف، احساس کردیم یک رستوران جدید مناسب خواهد بود.

دهانه های گسترده در غرفه رستوران جدید، فضای داخلی را به یک درخت گوشه بالغ، ساعت Canonmills، یک بانک بالغ از درختان و پل و آب متصل می کند.

داده های پروژه

یکی دیگر از ملاحظات کلیدی برای من این بود که سعی کنم تا حد امکان از آنچه که وجود داشت، حفظ و استفاده مجدد کنم، هم به دلایل زیست محیطی و هم به دلیل مسائل عملی در ساختن ساختمانی که از همه طرف توسط آب، درختان موجود و خیابان های اطراف محدود می شود. این یک فرآیند چالش برانگیز بود که بیشتر از آنچه در ابتدا تصور می کردیم طول کشید زیرا درست قبل از شروع کووید-19 ساخت و ساز را شروع کردیم، اما ما از نتیجه نهایی خوشحالیم. ما یک ساختمان منحصربه‌فرد در شهر ساخته‌ایم که ثابت می‌کند برای Dine، رستوران‌دار نهایی، موفقیت‌آمیز است.
دانیل مولتون

این پروژه دارای سه رویکرد طراحی اصلی بود. رویکرد اولیه این بود که به دنبال حفظ و استفاده مجدد تا حد امکان از آنچه قبلاً وجود داشته باشد. رویکرد ثانویه مربوط به ماهیت استثنایی محدود سایت: محدود به شمال توسط یک دیوار حائل موجود به آب لیث. در شرق توسط یک دیوار سنگی موجود به قلمرو عمومی با درخت و جعبه پلیس. در جنوب توسط سنگفرش موجود، تقاطع توکان و تقاطع خیابان شهر. و در غرب در کنار ساحل درختان بالغ که لبه آب را پوشانده اند. رویکرد سوم مربوط به محدودیت‌های بودجه توسعه تنگاتنگ است، با مزیت حفظ به این معنی که هزینه‌های مربوط به کارهای زیربنایی جدید برای فونداسیون، زیرسازی و ساخت‌وسازهای طبقه همکف و پوشش خارجی به حداقل رسیده است.

پروژه مشابهی دارید؟ آیا پروژه شما 350000 پوند یا کمتر هزینه داشته است؟ AJ Small Projects 2023 را وارد کنید

برای ورود اینجا را کلیک کنید

از آنجایی که ساختمان موجود بسیار نزدیک به دیوار حائل رودخانه است، ضروری بود که آلاچیق جدید یک سازه سبک وزن باشد و بارهای اضافی را بر روی سازه اصلی به حداقل برساند. یک سازه چوبی و فولادی با فولاد درز عمودی ایستاده مشکی پوشیده شده است، مادیات این غرفه بالایی تیره با سنگ تراشی افقی با رنگ سفید قسمت پایینی روبرو شده و تضاد بین قدیمی و جدید را برجسته می کند.

یک پله جدید بر روی منطقه پله‌های ورودی قبلی ایجاد می‌شود که به لابی ورودی فانوس جدید منتهی می‌شود که به غرفه بالایی دسترسی دارد. درب ورودی داخلی در اینجا با بالای پله داخلی جدید با مسیر گردشی که به دقت قرار گرفته است تا مناظری را به درخت افرا نروژی نشان دهد و گوشه خیابان را متحرک می کند، هماهنگ است.

توالت‌های عمومی سابق متعلق به شورا در تقاطع برجسته‌ای در ادینبورگ قرار گرفته‌اند و شهر جدید و بلوو را به واریستون و ترینیتی فراتر از آن متصل می‌کنند. این ساختمان بر روی ردپای ساختمان تاریخی Toll House قرار دارد که در گذشته برای ورود و خروج از ادینبورگ مدیریت می‌کرد.

به طور انباشته، این دلایل باعث ایجاد تخیل مجدد تطبیقی ​​ساختمان موجود شد. فراتر از برداشتن ظروف بهداشتی، تناسب و دیوارهای جداکننده داخلی، تنها قسمت‌هایی از دیوار خارجی که در آن بازشوهای جدید تعبیه شده بود و تخته‌های سقف و خرپاهای چوبی موجود بود، با استفاده مجدد از تخته سنگ‌ها در یکی دیگر از پروژه‌های کارفرما. .

فریزر/لیوینگستون طبقه و دیوارهای پایینی موجود را حفظ کرده و سقف را با یک آلاچیق ذوزنقه ای که بر روی آب قرار گرفته است جایگزین کرده است – فرم و ترکیب آن از شرایط اطراف الهام گرفته است.

U-value وزن کلی منطقه دیوارهای آجری موجود: 0.30 وات بر متر²K (بهبود وضعیت موجود)، دیوارهای آجری نوساز: 0.18 W/m²K، دیوارهای فولادی ساخته شده جدید: 0.24 W/m²K، دال طبقه همکف جدید: 0.20 وات بر متر²K، دال طبقه همکف موجود: 0.25 W/m²K (عایق جدید اضافه شده در زیر دال موجود در فضای ستون موجود)، کفپوش های فولادی کنسولی جدید: 0.16 وات بر متر²K، سقف فولادی جدید: 0.16 W/m²K، پنجره ها و درها نو: 1.2 W/m²K، نور سقف جدید: 1.6 W/m²ک
زندگی طراحی 50 سال
کربن تجسم یافته / کل زندگی عرضه نشده (این پروژه بازسازی یک توالت عمومی موجود بود و ساختار و کربن تجسم یافته پایه ها، طبقه پایین و دیوارها را حفظ کرد. محاسبات بیشتر انجام نشد)
CO سالانه2 انتشارات موجود (ساختمان واقعی در IES/Brukl Doc): 29 کیلوگرم CO2eq/m2بهسازی پس از پیش بینی (BER در IES/Brukl D0c): 9.7 کیلوگرم CO2eq/m2



منبع

در سایت شروع کنید اوایل ژوئن 2020
تاریخ تکمیل اواخر ژوئن 2022
سطح ناخالص طبقه داخلی 120 متر²
فرم قرارداد یا مسیر تدارکات مدیریت ساخت و ساز
هزینه ساخت 220000 پوند
معمار فریزر/لیوینگستون معماران
معمار اجرایی رابین لیوینگستون
مشتری ادینبورگ MI
مهندس سازه مهندسان مشاور مک گرگور مک ماهون
مشاور M&E مشاوران طراحی من
نقشه بردار کمیت دیوید آدامسون و گروه
تناسب رستوران، روشنایی خارجی و علائم شام بخور
پیمانکار اصلی ادینبورگ MI
نرم افزار CAD استفاده شده است وکتور ورک

داده های عملکرد زیست محیطی

شرایط اضطراری آب و هوایی که همه ما را تهدید می‌کند، تا حدودی باعث کاهش منابع در نحوه ساخت و ساز ما می‌شود. ساختمان خانه عوارض اقتباس‌شده و بازسازی‌شده به‌دنبال پرداختن به این بحران از طریق استفاده مجدد دقیق از منابع موروثی محیط ساخته‌شده مشترک ما است.
Robin Livingstone، کارگردان، Fraser/Livingstone Architects

دیدگاه مشتری