فیلارمونیک ملی مولداوی

عنوان پروژه مسابقه بین المللی طراحی معماری Rising Philharmonic
مشتری وزارت فرهنگ جمهوری مولداوی
ارزش قرارداد £
مهلت دور اول 13 فوریه
محدودیت های شرکت در مسابقه برای کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی یا تیم های آنها که حداقل یک معمار ثبت شده داشته باشند آزاد است. شرکت کنندگان در مسابقه باید خود گواهی دهند که حداقل شرایط ورود را دارند
اطلاعات بیشتر http://rising.philharmonic.md/



منبع

همراه با محوطه سازی خارجی – ساختمان جدید دارای سالن اصلی، سرسرا، سالن فرعی، تئاتر در فضای باز، محوطه پشت صحنه، فضاهای خدماتی، دفاتر کارکنان، پارکینگ زیرزمینی و مناطق غذا و نوشیدنی خواهد بود.

هدف این پروژه ایجاد یک 3650 متر جدید است² مرکز شهر محل فیلارمونیک ملی مولداوی است که در سپتامبر 2020 شاهد تخریب کتابخانه، سالن اصلی، اتاق‌های تمرین و سازهای ارزشمند متعدد بود.

مسابقه “فیلارمونیک در حال ظهور” به دنبال یک “مفهوم منحصر به فرد” برای یک مجموعه فرهنگی جدید است تا جایگزین خانه اصلی ارکستر 0.4 هکتاری در خیابان Mitropolit Varlaam – معروف به فیلارمونیک ملی سرگی لونچویچی – شود که دو سال پیش در آتش سوخت.

کیشیناو پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری مولداوی است. فیلارمونیک ملی سرگی لونچویچی یک مکان برجسته در مرکز شهر نزدیک به موزه تاریخ ملی مولداوی و موزه بین المللی آزاد مولداوی را اشغال کرد.

اهداف کلیدی آخرین مسابقه شامل ایجاد یک جایگزین جدید برای ساختمان تخریب شده در آتش “با کیفیت استثنایی، کمک به توسعه بیشتر تصویر شهر” است.

بر اساس این اطلاعیه: «فیلارمونیک ملی سرگی لانچویچی» در سال 1940 تأسیس شد و طی 80 سال فعالیت خود به یکی از مهمترین مؤسسات کنسرت در جمهوری مولداوی تبدیل شده است که طیف گسترده ای از فعالیت ها را در جهات مختلف انجام می دهد: دانشگاهی، فولکلور. موسیقی، گوش دادن آسان و موسیقی جاز.

این مسابقه برای همه معماران و دفاتر معماران در داخل و خارج از کشور آزاد است و هدف آن شناسایی یک مفهوم معماری برای بازسازی فیلارمونیک ملی، یک فضای فرهنگی مدرن و چند منظوره است که مطابق با آخرین روندهای جهانی در راحتی باشد. و آکوستیک و تبدیل به یک مرکز واقعی جاذبه برای فعالیت های فرهنگی در کشور شود.

برنامه های دور اول باید شامل پلان سایت به همراه نقشه های پلان، ارتفاع و برش، ارتفاعات خیابان ها، پیش بینی های آکسونومتری و تا 1000 کلمه توضیحات پروژه باشد. مفاهیم 55 درصد بر اساس خلاقیت، 30 درصد در مورد پایداری و ماندگاری، 10 درصد بر اساس پاسخ به خلاصه و 5 درصد در ارائه ارزیابی خواهند شد.

جزئیات مسابقه

ساختمان اصلی در سال 1912 ساخته شد و قبلاً به عنوان یک فضای سینما و نمایشگاه قبل از تبدیل شدن به یک سالن کنسرت در اوایل دهه 1940 استفاده می شد.