مالک Pascall+Watson می گوید بدهی های عربستان سعودی توانایی پرداخت بدهی گروه را مورد تردید قرار داده است

Roots Group UK اضافه کرد که تا به امروز حدود 203 میلیون پوند هزینه برای کار برای گروه سعودی Binladen متحمل شده است و افزود که در حال مذاکره با این شرکت و همچنین دولت عربستان سعودی برای تضمین پرداخت است.

حسابرس همچنین به چهار «تحریف بااهمیت اصلاح نشده» در حساب‌ها اشاره کرد و به این نتیجه رسید که قادر به ارائه نظر حسابرسی برای حساب‌های Roots Group UK نیست.

Roots Group UK این پذیرش را در حساب های مالی خود برای سال 2020 انجام داد که هفته گذشته منتشر شد. این گروه همچنین زیان 19 میلیون پوندی و کاهش 22 درصدی درآمد خود را نشان داد، به 227 میلیون پوند – اما مدیران شرکت گفتند که مطمئن هستند اوضاع برای تجارت در حال بهبود است.

حساب‌های مالی 2020 Roots Group انگلستان 20 ماه پس از پایان سال مالی آن ثبت شد – علیرغم اینکه انتظار می‌رفت کسب‌وکارهای بریتانیایی ظرف 9 ماه پس از پایان سال مالی خود حساب‌های خود را ثبت کنند. این تاخیر پس از استعفای حسابرس گروه، دیلویت، از وظایف خود در ماه مه رخ داد.

“با ورود به سال 2023، مطمئن هستیم که به مسیر فعلی خود ادامه خواهیم داد: ایمن سازی، طراحی و ارائه پروژه ها در سراسر جهان.”



منبع

اما این حساب ها همچنین می گویند که Roots Group UK وارد مذاکرات طولانی و گسترده با مدیریت فعلی ناظر بر گروه سعودی بن لادن شده است. [the contractor has] اخیراً حرکتی در موافقت با برخی عناصر ادعا نشان داده شده است.

اگرچه ما در چند سال گذشته تغییری در ساختار مالکیت داشته ایم، مانند همیشه به فعالیت خود به عنوان یک سازمان مستقل ادامه می دهیم. وست افزود: ما فرصت های خود را دنبال می کنیم، کسب و کار خود را مدیریت می کنیم و استراتژی خود را برنامه ریزی می کنیم.

ما طی دو سال گذشته پس از تأثیرات همه‌گیری، به شدت بازگشته‌ایم. وست گفت: هم درآمدها و هم سودها به طور قابل توجهی از پیش بینی های طرح تجاری ما در سال 2022 فراتر می روند.

این شرکت در پایان سال 2020 اعلام کرد که بازوی عربستانی آن، Roots Group Arabia، 149 میلیون پوند به گروه سعودی Binladen، یک شرکت ساختمانی بزرگ که توسط پدر اسامه بن لادن تأسیس شده بود، بدهکار بود و هنوز هم اکثریت مالکیت آن متعلق به خانواده اوست. Roots Group Arabia توزیع کننده و عمده فروش محصولات ساختمانی است.

وی همچنین گفت که اظهارات حسابرس مبنی بر عدم کسب شواهد کافی برای اظهارنظر حسابرسی تنها به دلیل عدم پاسخگویی یکی از مشتریان عمده به استعلامات حسابرسی آنها بوده است.

با این حال، مازارس، حسابرس Roots Group انگلستان، گفت که «نمی‌تواند تأییدیه‌ای در مورد 155 میلیون پوند پرداخت معلق از سوی گروه سعودی بین‌لادن دریافت کند».

Roots Group UK همچنین اعلام کرد که تجارت عربستان سعودی در برخی از بازپرداخت وام های خود کوتاهی کرده است، پیمان های وام مربوط به 9 میلیون پوند بدهی را زیر پا گذاشته است و در حال مذاکره با بانک ها برای بازسازی بدهی است.

در تابستان، این تمرین نتایج مالی خود را گزارش کرد، که نشان داد درآمد آن تقریباً دو سوم – یا 20 میلیون پوند – در دو سال کاهش یافته است. این رویه می گوید که این به دلیل توقف یا رها شدن چندین پروژه، به ویژه در بخش هوانوردی است.

در این حساب‌ها، اوساما فانسا، مدیر ارشد اجرایی گروه روتز بریتانیا، گفت که بازسازی وام و پرداخت‌های معلق “خارج از کنترل مدیریت” است و افزود که “ابهامات مادی وجود دارد که ممکن است توانایی گروه را برای ادامه فعالیت‌های خود مورد تردید قرار دهد.”

در بیانیه حسابرس افزود که «هیچ اطلاعات دیگری برای اجرای روش‌های حسابرسی جایگزین برای اطمینان از وجود، صحت، کامل بودن و قابلیت بازیافت مطالبات مذکور به ما ارائه نشده است».

استیو وست، مدیر Pascall+Watson، گفت که درک او این است که مدیران Roots Group بریتانیا در گزارش استراتژیک خود “لزوما محتاطانه” عمل کرده اند، با توجه به “تجربه دشوار با یکی از مشتریان اصلی تجارت در عربستان سعودی”.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها تسهیلات را از تجارت گروه‌ها در عربستان سعودی برداشت نکرده‌اند و Roots Group انگلستان در سال 2022 سال معاملاتی دلگرم‌کننده‌ای داشته است، تاکید کرد که مدیران از دریافت پرداخت مطمئن هستند.

Roots Group UK افزود: “مدیریت این گروه مطمئن است که این تعادل وجود دارد.” [due by Saudi Binladen Group] در آینده قابل بازیابی خواهد بود.

Roots Group انگلستان حداقل سه سال است که مالک سهام عمده Pascall+Watson بوده است، اما اوایل سال جاری پس از خرید مدیران خود، تنها سهامدار آن شد. Roots Group UK در خاورمیانه تاسیس شد، اما در حال حاضر دفتر مرکزی آن در لندن است، علیرغم اینکه کمتر از 3 درصد از درآمد آن از بریتانیا می آید.