معمار دانمارکی Lone Feifer در مورد پایداری “مطلق”.


در این قسمت، فیفر توضیح می دهد که چرا پایداری دیگر نسبی نیست. او می‌گوید: «یک سیاره یعنی یک بودجه کربن با مقدار ثابتی برای ساختمان‌ها. این در مورد بهبود نسبت به استانداردهای پذیرفته شده قبلی نیست.

او همچنین توضیح می‌دهد که چگونه مقررات جدید ساختمان دانمارک، کربن کل عمر را با نیاز به ارزیابی چرخه عمر پروژه‌ها و تعیین معیارها برای انواع ساختمان‌ها تنظیم می‌کند. برای خانه‌ها، Feifer از رویکرد راحتی تطبیقی ​​Active House Alliance حمایت می‌کند تا محدوده‌های راحتی مطلق که توسط Passivhaus تجویز شده است.

در حال حاضر، پروژه Velux’ Living Places توسط EFFEKT Architects، جامعه ای از آینده را به عنوان بخشی از کنگره UIA در سال 2023 به نمایش می گذارد، زمانی که کپنهاگ پایتخت جهانی معماری خواهد بود. این پروژه شامل دو خانه و پنج غرفه باز است که طیف وسیعی از دیدگاه ها و روش های ساخت و ساز را برای محله ای از آینده پیشنهاد می کند.

برای دریافت همه قسمت‌های AJ Climate Champions، اینجا را کلیک کنید.


Climate Champions را در برنامه پادکست مورد علاقه خود پیدا کنید: از طریق Spotify، Apple Podcasts، Google Podcasts، Deezer و Podbean مشترک شوید.


درباره لون فیفر

فیفر پس از اتمام مدرک معماری در دانشگاه آرهوس، شش سال به عنوان معمار در برلین مشغول به کار شد. با بازگشت به کپنهاگ در سال 1999، او به عنوان معمار پروژه به Velux پیوست و به مدت 23 سال در آنجا باقی مانده است. او در حال حاضر مدیر آن برای ساختمان های پایدار است، نقشی که هم مسئولیت های استراتژیک و هم مسئولیت های عملیاتی را در بر می گیرد. تیم او بیش از 30 پروژه نمایشی در 22 کشور ساخته است.

در سال 2011، فیفر مدرک کارشناسی ارشد خود را در انرژی و معماری سبز در دانشگاه آرهوس و تسینگ هوآ در پکن به پایان رساند. او عضو هیئت مدیره آکادمی سلطنتی دانمارک و انجمن معماران دانمارک و دبیر کل اتحادیه Active House است.

او با کیفیت تجربه مردم از ساختمان‌ها در قلب طراحی به پایداری نگاه می‌کند.

نمایش یادداشت ها: پروژه ها و منابع ذکر شده در این قسمت

Living Places، EFFEKT Architects، پروژه نمایش Velux یک جامعه مدل برای UIA 2023 در کپنهاگ. در سایت، برای تکمیل نوامبر 2022

CarbonLight Homes، Kettering، Northamptonshire

ساختن برای زندگی

Velux – پروژه جنگل WWF

مکان های زندگی

والتر آنتراینر

Active House انگلستان

اما میلر

آب شیرین نیل

اولین خانه فعال در بریتانیا

راسل فاستر

استاندارد اروپا 17037

جوزف آلن

ساختمان‌های سالم: چگونه فضاهای داخلی عملکرد و بهره‌وری را افزایش می‌دهند اثر جوزف جی آلن و جان دی مکومبر (انتشارات دانشگاه هاروارد، 2020)

HTA

ساختمان نوآوری Ostbirk، Praksis Arkitekter بهسازی انبارهای ذخیره سازی برای مرکز نوآوری Velux، موعد مقرر در سال 2024

ساختمان نوآوری Velux

Praksis Arkitetkter

مهندسان مشاور سورن جنسن

طبقه بندی اتحادیه اروپا

در ارتباط با

Climate Champions با همکاری ACAN، شبکه اقدام معماران در آب و هوا تولید می شود
پادکست توسط سایمون آلدوس تهیه و تدوین شده است
موسیقی: Edmilson do Pífano، Forró de dois Amigos. تفسیر: Felipe Tanaka e Banda Balaio de Baião





منبع