من دوست دارم با شاه چارلز در مورد معماری صحبت کنم

فاستر اخیراً در کتابچه کمیسیون هنرهای زیبای سلطنتی معرفی شده است چگونه تاج گذاری را جشن می گیریم: طرح هایی برای یک سلطنت جدید – مجموعه ای از 55 مقاله کوتاه با هدف برانگیختن بحثی در مورد محیط شهری.

پیشنهاد پادگان چلسی

فاستر در پاسخ به سوالی درباره نقش معماران در پرتو این تغییر گفت: «من فکر می‌کنم باید به ریشه‌های چیزی که ما آن را معماری مدرن می‌نامیم بازگردید، که در مورد سبک یا مد نیست. این پاسخی به سلامت، به سلامت عمومی بود.

دوران سل بود و معماری مدرن با طبیعت تماس پیدا کرد و واقعاً تعادل بهتری بین درون و بیرون فضاها برقرار کرد.

در نامه ای به ساندی تایمزمعماران نوشتند: “در یک دموکراسی مدرن ضروری است که نظرات خصوصی و لابی های پشت پرده توسط شاهزاده برای تغییر مسیر روند برنامه ریزی باز و دموکراتیک که در حال انجام است مورد استفاده قرار نگیرد.”

فاستر نظرات بیش از 14 سال پس از پیوستن او منتشر می شود پنج برنده جایزه پریتزکر، از جمله زاها حدید، رنزو پیانو و فرانک گری، در انتقاد از شاهزاده وقت ولز به دلیل تلاش برای مداخله در روند دموکراتیک با استفاده از ارتباطات سلطنتی خود برای متوقف کردن برنامه های مدرنیستی برای سایت پادگان چلسی ریچارد راجرز.پایین تصویر).

معماران به دنبال گزارش هایی مبنی بر اینکه شاهزاده چارلز به طور خصوصی با توسعه دهندگان قطری دیار که توسط خانواده سلطنتی قطر حمایت می شود تماس گرفته تا طرح های جایگزین معمار کلاسیک کوینلان تری را پیشنهاد دهند، به نوشتن نامه تشویق شدند.

فاستر در پاسخ به این سوال که آیا مشتاقانه منتظر گفتگو با پادشاه جدید در مورد “دیدگاه قوی او در مورد معماری” در صورت داشتن فرصت است، گفت که از آن لذت می برد.

اما صحبت در رادیو 4 امروز فاستر گفت که اکنون مشتاق است با چارلز در مورد “مزایای تغییر” در معماری گفتگو کند.

به عنوان شاهزاده ولز، چارلز یک حامی سرسخت معماری سنتی بود که در توسعه پاوندبری او در دورست پذیرفته شد.

وی افزود: این چسب شهری، اتصال، پل هایی است که تک تک ساختمان ها را به هم متصل می کند. و این شهر به عنوان بزرگترین اختراع ما توصیف شده است و بسیار آینده است و بسیار واکنشی به تغییرات آب و هوایی است.

چارلز به خاطر دیدگاه‌های قوی‌اش در مورد معماری در طول زندگی‌اش مشهور است – از جمله دیدگاه‌های سخت‌گیرانه‌اش در مورد مدرنیسم که در سخنرانی بدنام خود در 150 سالگی RIBA در سال 1984 بیان شد. اما طی مصاحبه‌ای در سال 2018 او متعهد شد که پس از آن در معماری دخالت نمی‌کند. پادشاه شد، زیرا «حاکمیت یک تمرین جداگانه است».

این معمار 87 ساله گفت:من دوست دارم فرصت صحبت داشته باشم [to him] در مورد مزایای تغییر، معماری، معماری و معماری سالم‌تر که پایدارتر است و البته زیرساخت‌های شهر.

پیشنهاد RSHP پادگان چلسی



منبع

معمار مدرنیست یک شاخه زیتون ظاهری را به پادشاه جدید پیشنهاد داده است، پادشاهی که همیشه با او چشم در چشم نبوده است.

و در سال 2009، فاستر یکی از معمارانی بود که شاهزاده وقت را به دلیل استفاده از “موقعیت ممتاز خود” محکوم کرد. مداخله در روند طراحی طرح پادگان چلسی ریچارد راجرز در لندن.

پیش از این در مصاحبه امروز، فاستر از آنچه به عنوان بازگشت به شهرهای «سنتی و دوستانه عابران پیاده» که «سالم‌تر، سبزتر، دوستانه‌تر» بودند، استقبال کرد و توضیح داد که این خودرو «اوج خود را داشته است».