نام‌های برتر بریتانیا در فهرست نهایی مسابقه براتیسلاوا ساوت بانک قرار گرفتند

این مسابقه، برای توسعه دهنده املاک و مستغلات Penta، در مجموع 52 برنامه دریافت کرد. این سازمان از روش‌ها خواست تا مفاهیم طرح جامع را برای سایتی بین دو پل اصلی شهر که از رودخانه دانوب عبور می‌کنند، ارائه کنند.

این طرح 210000 متر مربعی حدود 52 درصد اداری و خرده فروشی و 48 درصد مسکونی خواهد بود و ارتفاع برج ها تا 100 متر افزایش می یابد.

استودیوی معماری چک ADNS architekti در مسابقه‌ای که دو سال پیش توسط Penta Real Estate برای طراحی توسعه‌ای با کاربری ترکیبی در حومه Vysočany پراگ راه‌اندازی شد، برنده شد. طرح برنده 24200 متر مربعی، سایت یک کارخانه سابق فرآوری گوشت در Vysočany در حومه شرقی پایتخت چک را متحول خواهد کرد.

فهرست نهایی

  • Bjarke Ingels Group + Pantograph + Inflow
  • معماران زاها حدید
  • دفتر معماری متروپولیتن
  • Snøhetta + Studio Egret West + gro
  • KCAP
  • همکاران ویلیام متیوز + بوئل + سادوفسکی و معماران + میخائیل ریچس + مهندسی اکسپدیشن + معماران منظر LOLA + استودیو آکرهویس



منبع

دیگر شرکت‌های انتخاب شده شامل Bjarke Ingels Group (BIG) از کپنهاگ، دفتر معماری متروپولیتن روتردام و KCAP هستند.

اکنون سه تیم برای شرکت در مرحله طراحی مسابقه انتخاب خواهند شد که هر کدام 30000 یورو دریافت خواهند کرد. برنده کلی در پایان فوریه اعلام خواهد شد.

براتیسلاوا بزرگترین شهر اسلواکی با حدود 430000 نفر ساکن است. سال گذشته، یک مسابقه بین المللی دانشجویی برای یک مجتمع جدید 17500 متر مربعی برای دانشگاه فناوری اسلواکی در شهر برگزار شد.

Penta Real Estate یکی از بزرگترین توسعه دهندگان مستقل در جمهوری چک و اسلواکی است و روی طرح های قبلی توسط Serie Architects و Fuksas کار کرده است. دوازده سال پیش، معماران زاها حدید برنده مسابقه‌ای شد که توسعه‌دهنده آن برای توسعه بلندمرتبه «اسکای پارک» در براتیسلاوا برگزار کرد.