کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

در ضمن با توجه به اینکه سیستم اینورتر است به جای خاموش کردن کمپرسور در واقع دور کاری آن را کاهش می دهد. در برخی از پروژه ها نیز مشاهده می شود که ظرفیت برودتی دستگاه کمتر از ظرفیت مورد نیاز ساختمان است که در این مواقع سیستم برای اینکه بتواند پاسخگوی نیازها باشد همواره با حداکثر توان کار می کند. بله در صورتی که از فن کویل های دو لوله ای در ساختمان استفاده بشه چنین ایرادی در سیستم های مرکزی میتونه وجود داشته باشه. ولی اگه از فن کویل های چهار لوله ای استفاده کنیم، دو تا از لوله ها برای آب سرد چیلر هستش و دو تا از لوله ها هم برای بویلر موتورخونه.

  • پس از انجام مراحل فوق برای ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت اقدامات شروع می‌شود.
  • با توجه به نیاز به کاربرد محصولاتی از جنس پلیمری در محیط های مختلف برای جلوگیری از امکان اکسید شدن فلزات و یا پوسیده شدن چوب در برابر رطوبت موجود در محیط، بکار بردن جنسی مانند پی وی سی از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.
  • دریچه بازدید داکت اسپلیت ساده لولایی اما اگر کلاف زیرکارِ دریچه بازدید داکت اسپلیت دچار ناگونیایی یا مشکلاتی از این دست باشد، برای پوشش کلیه عیوب و ایجاد ساختارِزیبا برای دریچه بازدید داکت اسپلیت (دریچه بازدید فن کویل) از فریم ۵ سانتی برای ساخت دریچه بازدید داکت اسپلیت آلومینیومی ساده لولایی استفاده می‌گردد.
  • از نام این دریچه بازدید داکت اسپلیت پیدا است که به صورت لولایی باز و بسته می‌شود و توسط قفل های زیمنسی بر روی فریم تثبیت می‌شود.
  • درب دریچه بازدید داکت اسپلیت خطی کله قندیِ لولایی بوسیله قفل زیمنسی باز و بسته می شود.
دریچه‌ها از نظر محل نصب، نوع کاربری، طراحی ظاهری و ملاحضات مکانیکی متفاوت‌اند. در ادامه چند نوع دریچه پرکاربرد که در پروژه‌های مسکونی، اداری و تجاری بکاربرده می‌شوند، معرفی شده است. شرکت تهویه فراز تولید کننده و طراح انواع کانال های خرطومی و فلکسیبل، دریچه تنظیم هوا، کانال هواساز، دودکش صنعتی و هود صنعتی ، دمپر کانال، عایق الاستومری می باشد.

دستگاه بخور سرد صنعتی بنابرین در هر نوع ساختمانی که به کنترل جداگانه و مستقل دما در اتاق ها و سالن های آن نیاز است ، به جای داکت اسپلیت ، سیستم مینی چیلر و فن کویل و یا استفاده از دستگاه های دیگر توصیه می شود. قیمت دریچه‌های هوای رفت یا برگشت و دریچه‌های بازدید با توجه به جنس و مدل آن متفاوت است. قیمت‌ها معمولا براساس مقدار مساحت سطح مقطع دریچه (هر اینچ مربع از مساحت) تعیین می‌گردد. بطور مثال، قیمت دریچه رفت ایرفویلی دو طرفه با ابعاد 20 در 8 اینچ حدودا برابر با 140،000 تومان می‌باشد.

برای کاربردهای گوناگون می‌توان فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت را به دو صورت ۳ و ۵ سانتی استفاده کرد. جنس دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی تماماً از آلومینیوم بوده و بسته به ابعاد دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌توان ضخامت ورقِ درب آن را بالاتر انتخاب کرد. پوششِ بدنه‌ی دریچه بازدید داکت اسپلیت از رنگ کوره‌ای در انواع متنوع از قبیل سفید، کرم و… است. دریچه بازدید داکت اسپلیت گل سقفی را می‌توان به صورت پیچ مخفی یا پیچ از رو در محل خود نصب کرد.

فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از پروفیل آلومینیومی تشکیل شده که در چهار ضلع به صورت یک مربع یا مستطیلِ گونیا ساخته می‌گردد.در واقع پس از برشِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت گوشه های هریک از سرهای اضلاع را با زاویه ۴۵ درجه اصطلاحاً گوشه زنی می نماییم.پس از گوشه زنیِ اضلاع فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت، این اضلاع با وسایل خاصی به نام کُرنر که در پشت هر گوشه از فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه می‌شوند باعث ساختاریابیِ چهارگوشِ فریم می‌شوند. پس از ساختِ چهارچوبه‌ی فریمِ دریچه بازدید داکت اسپلیت نوبت به ایجاد جای پیچ بر روی نما یا قسمت داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد. اگر بخواهیم فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت مشبک وزنه‌ای را به صورت پیچ ازرو در محل خود تعبیه نماییم باید جای پیچ ها را بر روی نمای بیرونی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعبیه کرد.اگر هم مقرر باشد این دریچه بازدید داکت اسپلیت به صورت پیچ مخفی نصب گردد این جای پیچ ها بر روی دیواره‌ی داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت ایجاد می‌گردد. در مرحله‌ی بعد نوبت به طراحی و ساخت دربِ وزنه‌ای دریچه بازدید داکت اسپلیت می‌رسد.

داکت اسپلیت چیست ؟

کاربردهای جالب دریچه بازدید داکت اسپلیت در سیستم تهویه ساختمان

تعداد جای پیچ ها بر روی فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت به ابعاد و بزرگی و کوچکیِ طول و عرض فریم بر می‌شود. با تکمیل مراحل ساخت فریم،نوبت به طراحی و ساخت درب دریچه بازدید داکت اسپلیت شیاردار می‌رسد.ابعاد این درب بر پایه ابعاد داخلیِ فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت تعیین می‌شود.در واقع با کسر دو میل از هر بُعد، طول و عرضِ درب تعیین می‌شود.البته با توجه به اینکه در هر قسمت از طول و عرضِ درب دریچه بازدید داکت اسپلیت یک لبه ۲ سانتی باید تعبیه شود لذا افزودن این مقدار به سایز اصلیِ درب الزامی است که پس از خم کاریِ این مقادیر، ابعاد درب دریچه بازدید داکت اسپلیت به میزان اصلی خود می‌رسد. از آنجا که این نوع دریچه بازدید داکت اسپلیت از نوع شیاردارِ موازی می‌باشد، لذا ایجاد شیارهای گریلی در طول های ۹ و ۱۸ سانت بر روی درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت در این مرحله صورت گیرد. لازم به ذکر است جنس فریم دریچه بازدید داکت اسپلیت از نوع پروفیل و جنس درب این دریچه بازدید داکت اسپلیت نیز ورق آلونینیوم می‌باشد.

سیستم مشابه مناسب (مینی چیلر و فن کویل)

بر روی درب این دریچه شیارهایی در طول های 9 و 18 سانتی به صورت موازی و با فاصله های یکسان ایجاد میشود.از دیگر ویژگی های دیگر درب این محصول این است که به طور کامل از فریم جدا میشود . همین امر سبب میشود که فریم آن ساختاری سه پری داشته باشد تا درب به راحتی بر روی آن قرار بگیرد. البته یک راه برای کنترل مقدار هوای ورودی به هر اتاق و در نتیجه تنظیم دمای آن وجود دارد و آن راه این است که به جای استفاده از دریچه های ثابت ورودی هوا در هر اتاق یا سالن ، از دریچه های موتور دار یا به اصلاح دریچه های ترموستاتیکی (دمپر) استفاده شود و هر دریچه به یک ترموستات نصب شده در هر اتاق متصل گردد و با فرمان ترموستات ، مقدار باز بودن دریچه و در نتیجه مقدار هوای سرد یا گرم ورودی به هر اتاق کنترل شود. با کنترل مقدار هوا ، دمای هوای آن اتاق یا سالن نیز نسبت به اتاق های دیگر از نظر مقدار سردی و گرمی قابل کنترل خواهد بود. بنابرین در سیستم داکت اسپلیت هم می توان بر مقدار هوا و دمای هر بخش کنترل داشت به شرطی که از دریچه های ترموستاتیکی استفاده کرد و هزینه نصب آنها را نیز دریچه بازدید داکت اسپلیت در نظر گرفت. با توجه به گوناگونی طرح های ارائه شده در کانال ها و یونیت های داخلی ، می توان آن را در ساختمان هایی با ارتفاع کم سقف کاذب نیز نصب نمود.

در واقع دریچه خطی کله قندی وظیفه ی هوارسانیِ دریچه بازدید را به عهده می گیرد. همچنین انواع دریچه کانال داکت اسپلیت از نظر وزن هم مناسب هستند و از آنجا که این دربچه‌ها بزرگ هستند، بهتر است به جای فلزات از دریچه‌های پلاستیکی که سبک‌تر هستند استفاده شود. برخی افراد وقتی سیستم‌های تهویه روی دیوار و یا سقف نصب می‌کنند، از اینکه ظاهر خانه‌شان بهم ریخته ناراحت می‌شوند. اما دریچه‌های داکت اسپلیت نه تنها ظاهر را برهم نمی‌زنند بلکه زیبایی را چند برابر هم می‌کنند. این محبوبیت بر میزان تولید و فروش این قطعه هم افزوده و هر روزه تعداد زیادی از آن وارد بازار می‌شود. برای تصمیم‌گیری نسبت به خرید دریچه کانال داکت اسپلیت نیاز به اطلاعات کامل و دقیقی است که در این مقاله به شما عزیزان ارائه می‌شود.