گزارش ادعا می کند اجاره اسکاتلندی اژدر کردن عرضه خانه های جدید را کنترل می کند

وی افزود: در زمانی که ما به مسکن بیشتر و بخش اجاره با کیفیت نیاز داریم، سرمایه گذاری در اسکاتلند در حال کاهش است. صنعت و دولت اسکاتلند باید با هم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که سرمایه گذاری ساخت تا اجاره به کشور جریان دارد.

فدراسیون تخمین می زند که حدود 17000 ملک برای ساخت و ساز در سرتاسر اسکاتلند وجود دارد که شامل 6000 واحد با مجوز برنامه ریزی است که ساخت و ساز هنوز در محل شروع نشده است.

دیوید ملهویش، مدیر SPF گفت: «تأثیر قوانین اضطراری بر بازار ساخت و ساز تا اجاره طی شش ماه گذشته واضح است. فقدان قطعیت سیاست بلندمدت به این معنی است که سرمایه‌گذاران عمدتاً اسکاتلند را در مقایسه با مکان‌های باثبات‌تر در سایر بخش‌های بریتانیا یک خطر می‌بینند.

دولت اسکاتلند در سپتامبر گذشته اعلام کرد که مالکان نمی توانند اجاره املاک خود را افزایش دهند مگر اینکه وام مسکن، هزینه خدمات یا حق بیمه آنها افزایش یابد. این سقف اجاره بها در 31 مارس به پایان رسید، اما صاحبخانه ها هنوز هم فقط می توانند اجاره ها را 3 درصد افزایش دهند.

این سازمان اکنون با 14 سرمایه گذار نهادی مصاحبه هایی انجام داده است که 9 نفر از آنها گفتند که اسکاتلند برای بخش ساخت و ساز به اجاره “غیر جذاب” است و چهار نفر نیز ادعا کردند که این کشور “در شرایط فعلی غیرقابل سرمایه گذاری” است.

SPF ادعا می‌کند که «علی‌رغم جذابیت آشکار بازار»، سرمایه‌گذاران اسکاتلند را به دلیل ترکیبی از عدم قطعیت قانونی و مداخلات رانت، یک «ریسک سیاسی» می‌دانستند. [which were] نامتناسب دیده می شود.

را ارزیابی گزارش انجماد و تأثیرات اجاره بهای اسکاتلندکه توسط فدراسیون املاک اسکاتلند (SPF) با همکاری محقق Rettie & Co منتشر شده است، نشان می دهد که سیستم کنترل اجاره که تحت قانون هزینه زندگی (محافظت از مستاجر) معرفی شده است، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان را منصرف می کند و احتمالاً تحویل آینده محصولات جدید را مختل می کند. خانه های اجاره ای در کشور

استالان در مورد این تصمیم به AJ گفت: «قانون هزینه زندگی (حمایت از مستاجران) دولت اسکاتلند با نیت خوب مفهوم‌سازی شد. با این حال، واقعیت این سیاست این است که به عنوان یک بازدارنده برای سرمایه گذاری داخلی در رابطه با ساخت به اجاره عمل می کند. این سیاست بحران مسکن در اسکاتلند را تشدید می کند و تنش ها را تسریع می بخشد.



منبع «این وضعیت مانعی برای سرمایه‌گذاری است و در نتیجه، سرمایه‌گذاران به هدایت سرمایه به جای دیگری ادامه می‌دهند. با محدود شدن عرضه مسکن جدید و افزایش تقاضا برای مسکن، بازار اجاره در اسکاتلند، و مهمتر از همه، مستاجران، بار سنگین را تحمل خواهند کرد.

این یافته ها بازتاب ادعاهای مطرح شده در ماه گذشته توسط پل استالان، یکی از بنیانگذاران Stallan-Brand است که مدعی شد قوانین کنترل اجاره اسکاتلند “بحران مسکن” را تشدید می کند، پس از توقف توسعه ساخت و ساز به اجاره گلاسکو به مبلغ 200 میلیون پوند.

در ماه مارس تایید شد که Get Living، مشتری پشت محوطه کالاهای خیابان کالج استالان برند، توسعه را متوقف کرده است. – این طرح شامل 823 خانه برای اجاره و 687 استودیو برای دانشجویان در زمینی به مساحت 85600 متر مربع در نزدیکی خیابان های گلاسکو است.

در ژانویه، SPF اعلام کرد که توقف اولیه اجاره بها منجر به توقف یا از بین رفتن کامل توسعه مسکن به ارزش 700 میلیون پوند شده است.

Get Living، توسعه‌دهنده توسعه 1500 خانه کالج استریت گود یاردز Stallan-Brand، گفت که قابلیت اجرای این طرح به دلیل سقف 3 درصدی اجاره در بازار ساخت‌وساز به اجاره و «چالش‌های فعلی بازار» نامشخص است. ، یعنی قادر به ادامه پروژه نبود.

تحریریه اخبار معماری آریانا