ساترلند هاسی هریس خانه های بحث برانگیز سنت اندروز را بازسازی می کند

طرح های در حال تحول – طرح های قبلی باقی مانده است. آخرین طرح ها درست است



منبع صاحبان سایت، آتول رید و گیلیان آسپین، در سال 2013 از معمار کوپر کرومار خواستند تا یک مطالعه امکان سنجی برای پیشنهادهایی برای جایگزینی یک خانه موجود در دهه 1960 در این قطعه، معروف به فیرویز، با آپارتمان و یک خانه شهری تهیه کند.

ساترلند هاسی هریس گفت: “ما بافت شهری تاریخی سنت اندروز را در فرآیند طراحی از اهمیت بالایی می دانیم زیرا از ارزشی که برای حفظ شخصیت شهر توسط جمعیت محلی و مقامات برنامه ریزی قائل می شود آگاه هستیم.” در آخرین اسناد برنامه ریزی

تغییرات دیگر شامل معرفی سقف های شیبدار و افزایش نسبت سنگ نسبت به شیشه در نماهای رو به زمین گلف است.

ما از این الگوهای تاریخی سرنخ‌هایی گرفته‌ایم و با آن‌ها به گونه‌ای کار کرده‌ایم که معتقدیم هم بافت نزدیک و هم الگوهای وسیع‌تر شهر را تکمیل می‌کند، بدون اینکه به پاستیک‌های تاریخی متوسل شویم.

هنوز تاریخی برای بررسی طرح های جدید توسط مقامات محلی تعیین نشده است.

تمام سطوح طبقات و گاراژها بالاتر از «حداکثر سطوح سیل» ساخته می‌شوند و هر مصالحی زیر این نقطه برای مقاومت در برابر حوادث شدید آب و هوایی طراحی شده است.

خبرنگار Claire Milne از دیدگاه مقامات محلی حمایت کرد که این طرح باید به دلیل افزایش خطر سیل و تأثیر بصری آن بر منطقه حفاظت شده مرکزی سنت اندروز رد شود.

چهار سال بعد، همین مشتریان به مایکل جونز آسوشیتس مدیر پروژه مراجعه کردند تا یک مسابقه طراحی محدود را اجرا کنند. ساترلند هاسی هریس که برنامه های اولیه خود را در سال 2019 ارائه کرد، برنده این جایزه شد.

اما نگرانی‌هایی در مورد تأثیر این طرح بر نماهای پل معروف و پرتصویربرداری شده Swilcan که بر روی خطر آب چاله 18 قرار دارد، مطرح شد. متعاقباً شورای فایف رضایت این طرح را رد کرد و منجر به درخواست تجدیدنظر ناموفق شد.

آخرین پیشنهادات همچنین شامل برداشتن تپه ای است که خانه های موجود در سایت روی آن ساخته شده اند تا ظرفیت زمین برای ذخیره آب سیلاب افزایش یابد.

پس از آنکه طرح‌های اولیه در اکتبر 2020 رد شد و درخواست تجدیدنظر شش ماه بعد رد شد، اداره ادینبورگ آخرین پیشنهادات خود را برای سایت Fairways به شورای فایف ارائه کرد.

اکنون این تمرین نوسان جدیدی در این طرح گرفته است، یک طبقه از یکی از خانه ها جدا شده و عرض هر واحد کاهش یافته است.