مرکز فرهنگی مرکز شهر تارتو، استونی

مسابقات طراحی برجسته اخیر در استونی شامل نقشه اصلی بندر تالین است که توسط معماران زاها حدید در سال 2017 برنده شد، موزه وحشت سرخ توسط معمار ژاپنی شوهی اندو در سال 2018 برنده شد و ترمینال ریل بالتیکا توسط معماران زاها حدید در سال 2019 برنده شد.

سال گذشته دوسالانه معماری تالین مسابقه‌ای برای ایده‌هایی برای بازنگری بنیادی در شهرک مسکونی Lasnamäe در دوران شوروی برگزار کرد. کانسپت برنده در بینال معماری شهر از 7 سپتامبر تا 31 اکتبر نمایش داده می شود.

این مسابقه تک مرحله ای که توسط انجمن معماران استونی سازماندهی شده است، به دنبال پیشنهادهایی برای یک مرکز فرهنگی جدید و فضای عمومی منظره سازی شده در یک سایت برجسته 4.6 هکتاری در سواحل رودخانه Emajõgi در مرکز شهر قدیمی تارتو است.

تارتو در 186 کیلومتری جنوب شرقی تالین پایتخت استونی واقع شده است و شهری تاریخی با جمعیت محلی حدود 91000 نفر است. در سال 2016، دانشگاه تارتو – که حدود 150 ساختمان از جمله چهار موزه و یک باغ گیاه شناسی را در اختیار دارد – مسابقه ای را برای یک دانشکده جدید فناوری اطلاعات برگزار کرد که توسط ICONICUM برنده شد.

برنده مرکز فرهنگی مرکز شهر تارتو یک جایزه 60000 یورویی دریافت می کند و از او برای توسعه بیشتر پروژه دعوت می شود. جایزه دوم 40000 یورو، جایزه سوم 20000 یورو و سه جایزه ویژه هر کدام به ارزش 10000 یورو نیز تعلق می گیرد.

ما از معماران انتظار داریم که راه حل هایی ارائه دهند که موقعیت حساس ساختمان را در نظر بگیرد و فرصت هایی را برای گرد هم آوردن زمینه ها و جوامع مختلف فرهنگی ارائه دهد.

ساختمان جدید دارای یک کتابخانه شهری، موزه هنر، مرکز رویدادها با فضای نمایش جعبه سیاه چند منظوره و سایر امکانات همراه با «پارک متنوع و فعال زیست‌شناختی و فضای عمومی در مقیاس انسانی» خواهد بود.

داوران شامل کلاس خواهند بود. کریستینا پای، مدیر کتابخانه عمومی تارتو؛ جوانا هافمن، مدیر موزه هنر تارتو؛ Enrique Sobejano از Nieto Sobejano Arquitectos در اسپانیا؛ و Lina Ghotmeh از Lina Ghotmeh Architecture در فرانسه.



منبع اورماس کلاس، شهردار تارتو تارتو، گفت: صحبت های زیادی در مورد مرکز فرهنگی مرکز شهر در تارتو و جاهای دیگر شده است.