معماران بر سر پروژه های تخریب «رولت روسی شهرت» را به خطر می اندازند


کالدر دیروز (9 مارس) با ارائه یک سخنرانی چالش برانگیز در لایترمن در کینگز کراس، پیشنهاد مسطح کردن خیابان آکسفورد M&S را تنها یک نمونه از روابط عمومی بدی است که به طور فزاینده ای با تخریب مرتبط است.

او در اتاق گفت: «گزینه‌های کربن شدید در حال تبدیل شدن به رولت روسی شهرت برای مشتریان و معماران هستند.

من متاسفم که روی Pilbrow + Partners انباشته شدم. تبلیغات بسیار بدی که آنها از این کار داشته اند برای آنها بدشانسی است زیرا همه در سراسر جهان این کار را انجام داده اند. اما ما در حال رسیدن به نقطه اوج هستیم.

این نویسنده و آکادمیک از این حرفه خواست تا به همان شیوه ای که مدرنیست ها معماری را در دهه های 1930 و 40 تغییر دادند و کربن تمام عمر را در هسته طراحی خود قرار دادند، با آن لحظه روبرو شود.

Simon Sturgis در اوایل این هفته در سخنرانی سالانه Save Britain’s Heritage نظرات مشابهی را بیان کرد و در آن او خواستار “سوگند بقراط” برای معماران شد “جایی که قول می دهیم به محیط زیست آسیبی نرسانیم”.

کالدر به ناهار AJ100 گفت: «اگر بتوانید یک دید معتبر و زیبا از دنیایی با کربن بسیار کم که زیباتر، متعادل‌تر، شادتر، تمیزتر و منصفانه‌تر است به ما ارائه دهید. [on] طرف دیگر شرایط اضطراری آب و هوا، شما می توانید لوکوربوزیه و میزهای کربن زدایی باشید.

و در این فرآیند، شما می توانید اولین نسل معمارانی باشید که به معنای واقعی کلمه تا کنون گونه ما را نجات می دهند. پس این تنها کاری است که باید انجام دهید.’

“شما می توانید اولین نسل از معمارانی باشید که به معنای واقعی کلمه تا کنون گونه ما را نجات می دهند”

کالدر از این حرفه خواست تا به عقب نگاه کند تا به جلو برود، با معماری معاصر «استثنایی» برای قرن‌ها سابقه برای ساختمان‌های کم انرژی که به «سلامت و شادی سیاره» کمک می‌کردند.

اجتناب از فولاد، بتن و شیشه در صورت امکان یکی از گزینه ها بود. همانطور که مشتریان را متقاعد می کرد که به سمت «بهسازی رادیکال» بروند.

کالدر گفت: “بدیهی است که من نمی توانم در یک رویداد AJ بدون یادآوری RetroFirst هر زمان که فرصت کردید صحبت کنم.” ‘[Talk] مشتریان به جای مقاوم سازی مودبانه، به بازسازی رادیکال می پردازند.

با نگاهی به پیشنهادات Pilbrow & Partners برای M&S Oxford Street، کالدر استدلال کرد که استوارت ماچین، مدیر اجرایی زنجیره خرده‌فروشی، برای نجات 40000 تن C0، باید برای 680000 سال آینده دوش آب سرد بگیرد.2 هزینه ساخت ساختمان جدید پیشنهادی در محل چه خواهد بود.

منبع: تئو وود

بارناباس کالدر در ناهار AJ100

او گفت که برخی از قدیمی‌ترین سازه‌های جهان – مانند اهرام جیزه در مصر و قلعه سنت آنجلو در رم – نمونه‌هایی از هزاران سال استفاده مجدد بودند و ساختمان‌ها هنوز پابرجا هستند و در طول زمان در مقایسه با آن‌ها سازگار شده‌اند.

کالدر به ناپایداری طراحی مدرن اولیه اشاره کرد، که – در حالی که هنوز به شدت بر این حرفه تاثیرگذار است – ردپای کربن موجود در ایجاد فضاهای باز بزرگ بدون گرمایش مناسب را درک نکرده است.

کالدر گفت که باهاوس والتر گروپیوس در دسائو تنها نمونه ای از ناپایداری اولیه بود. کارگاه‌ها اکنون رها شده‌اند، زیرا غیر قابل گرم شدن هستند، مگر اینکه معماری را کاملاً تغییر دهید. بنابراین برای حفظ معماری نمادین، دیگر از آن استفاده نمی کنند. شما فقط می توانید بروید و ناپایداری را در خالص ترین حالتش تحسین کنید.

اما کالدر اصرار داشت که امیدوار است با بحران آب و هوا مقابله شود، و گفت که تغییر زمانی که بیاید نمایی است و پیشرفت عظیمی به سمت کربن صفر در حال انجام است.

کاترین فورستر از حامی ABB در حال صحبت با جیمز پیکارد از Cartwright Pickard در ناهار AJ100

و او به اولین معمار زن پاکستانی، یاسمین لاری اشاره کرد که از تولید بلوک های اداری در مقیاس بزرگ غربی به کار با فقیرترین اقشار کشور خود رسید، که نتیجه آن موجی از پروژه های متمرکز بر جامعه است که به آموزش جوامع محلی برای بازسازی کمک می کند. پایدار، با استفاده از مواد محلی.

او و تیمش با ترکیب سنت مواد کم کربن با درک مدرن، یک کوره محلی را برای مصرف سوخت کمتر طراحی کرده‌اند. زنان محلی با ساختن اجاق های جدید و آموزش انجام همین کار به دیگران درآمد کسب می کنند. گلوله های برفی پیشرفت.

کالدر ادامه داد: “غرور و مهارت وارد شدن به سازه ها چیزی است که ویلیام موریس فقط رویای آن را می دید.”

رویدادهای 2021/2022 AJ100 Club توسط شرکای اصلی ABB و Roca و همچنین حامیان برنامه Invennt، Lapitec و Schlüter-Systems پشتیبانی می شوند.



منبع